الف. فارسی
افضلان، فریده. (1384). دانشآموزان و تاریخ. مجله رشد تاریخ. دوره ششم. شماره4.
برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. نگاشت پنجم. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشوپرورش. دبیرخانه طرح تولید برنامه درسی (1388).
بهارلو، م. (1387). بررسی جایگاه هویت ملی در کتابهای درسی رشتههای ریاضی فیزیک، علوم تجربی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی-دانشگاه الزهرا
خویی نژاد، غلامرضا. (1383). «تعریف برنامه درسی» در: برنامه درسی، نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها. ویراستار محمود مهرمحمدی، تهران: سمت.
خیراندیش، عبدالرسول. (1391). کاربردی ساختن آموزش تاریخ، رشد آموزش تاریخ. دوره سیزدهم. شماره 3.
خیراندیش، عبدالرسول. (1389). آموزش تاریخ در خانه. رشد آموزش تاریخ. دوره یازدهم. شماره 3. دفتر انتشارات کمک آموزشی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
خیراندیش، عبدالرسول. (1384). آموزش رسمی تاریخ، ضرورتها و تنگناها. مجله رشد آموزش تاریخ، دوره ششم.شماره 3.
شکاری، عباس و خدادادی، مهدی. (1390). کاربست اصول و معیارهای سازماندهی محتوای برنامه درسی تاریخ ایران و جهان در دوره متوسطه، مجله علمی پژوهشی«پژوهشهای برنامه درسی». انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، دوره اول، شماره دوم، پاییز و زمستان 90.
شمشیری، بونوشادی،م. (1386). بررسیمیزانبرخورداریکتبفارسیوتعلیماتاجتماعیدورهراهنماییتحصیلیازمؤلفههایهویتملی،فصلنامهمطالعاتبرنامهدرسی،سالدوم،شماره 61،صفحه78-51.
صادقزاده،رقیه. (1386). بررسینمادهایهویتملیدرکتابهایدرسیتاریخوادبیاتفارسیدورهمتوسطهرشتهعلومانسانی، پایاننامهکارشناسیارشد،دانشکدهعلومتربیتیوروانشناسی دانشگاهالزهرا.
فتحی واجارگاه، کوروش. (1392). برنامه درسی به سوی هویتهای جدید. مؤسسه پژوهشی برنامهریزی درسی و نوآوریهای آموزشی: آییژ. چاپ دوم.
فتحی واجارگاه، کوروش. (1388). اصول و مفاهیم برنامهریزی درسی. تهران: بال.
کانل، و. ف. (1368). تاریخ آموزشوپرورش در قرن بیستم. ترجمه حسن افشار. تهران: نشر مرکز.
گال، رژه. (1384). تاریخ تربیت. ترجمه محمد مشایخی. تهران: بینام.
ملکی، حسن. (1390). برنامهریزی درسی (راهنمای عمل). چاپ شانزدهم. تهران: پیام اندیشه.
مهدیزاده، احمد. (1385). مجله رشد آموزش تاریخ. شماره 25. وزارت آموزشوپرورش، زمستان 85.
مهرمحمدی، محمود. (1390). برنامه درسی نظرگاه ها، رویکردها و چشماندازه. ویراست دوم. تهران: سمت.
هاشمی، حمید. ( 1385). تاریخ ایران از آغاز تا عصر حاضر. انتشارات: فرهنگ و قلم.
ب. انگلیسی
Berk, neval akca. (2011). ”the topics that students are curious about in the history lesson”,procedia social behaverial sciences 15.
Braun, V. & Clarke, V. (2006).” Using thematic analysis in psychology”, qualilative research in psychology, Vol3, No2 curriculum K.S.A llyn Bacon.
Chrysa, Tamisoglou. (2010). ”Students idea about school history: a view from Greece”,procedia social and behavioral science.
Geerte, Msavenije. & Nicola, Brauch. (2019). ”sensitivities in history teaching across Europe and Israel”,pedagogy,culture and society.
Muriirs Isabella Mwathwana. & Chegge hangai. (2014).”an analysis of history teaching methodology in high school: a case of tigania and igmbe districts”, journal of education and practice
Robert thorp. & Anders persoon. (2020). ”on historical thinking and the history educational challenge”, educational philosophy and theory.