شرایط پذیرش مقاله
- معطوف به طرح اندیشههای تازه و رویکردهای مهم در حوزه برنامه درسی در مقیاس جهانی
- ارتباط با مسائل اساسی مبتلا به برنامهریزی درسی در کشور
- حاوی نقد و ارزیابی مباحث و موضوعات با توجه به شرایط و ویژگیهای جامعهی ایران
- ارائه دیدگاهها و تحلیلهای تازه در جهت توسعه مرزهای دانش بومی و جهانی در قلمرو برنامه درسی
- ارائه راهبردها و پیشنهادهای مشخص برای تغییر و بهبود تصمیمگیریها و سیاستگذاریهای حوزه برنامه درسی
- مبتنی بر پژوهش اصیل (خواه نظری یا میدانی)
- برخورداری از رویکرد مطالعاتی تطبیقی (به عنوان یک اولویت)
مقالات ترجمه شده، جز در موارد استثنایی به تشخیص هیأت تحریریه، به چاپ نخواهند رسید.