هدف پژوهش واکاوی تجارب زیسته استادان دانشگاه فرهنگیان از کارورزی مجازی در دوران کرونا بود. این مطالعه کاربردی در پارادایم تفسیرگرایی، با رویکرد کیفی و روش پدیدارشناسی تجربی انجام شد. مشارکتکنندگان بالقوه در این مطالعه، استادان راهنمای کارورزی دانشگاه فرهنگیان فارس در سال تحصیلی 1401-1400بودند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند از نوع معیار و تا حد اشباع دادهها17تن انتخاب شدند. معیارهای مورد نظر برای ورود به مطالعه، داشتن حد اقل دو نیمسال تجربه کارورزی در فضای مجازی و علاقمندی به مشارکت در پژوهش بود. برای جمعآوری دادهها از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. تحلیل دادهها با استفاده از روش هفت مرحلهای کلایزی(1978) که در مطالعات پدیدار شناسی رایج است انجام شد. به طور کلی یافتههای پژوهش منجر به دست یابی به 135مضمون پایه، 35مضمون سازمان دهنده سطح اول و 5 مضمون سازمان دهنده سطح دوم تحت عنوان نقاط قوت و ضعف آموزشی، ارتباطی، اقتصادی، ادرای و اجرایی و نظارت و ارزشیابی گردید. بر این اساس پیشنهاد میشود برای بهرهمندی دانشجو معلمان از نقاط قوت کارورزی مجازی و حضوری به صورت توامان و ارتقاء کیفیت و اثربخشی این برنامه مهم و راهبردی در تربیت معلم شایسته، برنامه درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان به گونهای بازنگری و اصلاح شود که در آینده بتوان این درس را به صورت ترکیبی یعنی هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی اجرا نمود.
جاودانی, محمد. (1402). واکاوی تجارب زیسته استادان دانشگاه فرهنگیان از کارورزی مجازی در دوران کرونا. پژوهشهای برنامه درسی, 13(2), 60-29. doi: 10.22099/jcr.2024.7270
MLA
محمد جاودانی. "واکاوی تجارب زیسته استادان دانشگاه فرهنگیان از کارورزی مجازی در دوران کرونا". پژوهشهای برنامه درسی, 13, 2, 1402, 60-29. doi: 10.22099/jcr.2024.7270
HARVARD
جاودانی, محمد. (1402). 'واکاوی تجارب زیسته استادان دانشگاه فرهنگیان از کارورزی مجازی در دوران کرونا', پژوهشهای برنامه درسی, 13(2), pp. 60-29. doi: 10.22099/jcr.2024.7270
VANCOUVER
جاودانی, محمد. واکاوی تجارب زیسته استادان دانشگاه فرهنگیان از کارورزی مجازی در دوران کرونا. پژوهشهای برنامه درسی, 1402; 13(2): 60-29. doi: 10.22099/jcr.2024.7270