الف. فارسی
استراس، آنسلم و کوربین، جولیت. (1390). اصول روش تحقیق کیفی (نظریه مبنایی رویهها و روشها)، ترجمه بیوک محمدی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
بهمنی، مصطفی؛ صفایی موحد، سعید؛ حکیمزاده، رضوان، عطاران، محمد و علویمقدم، سیدبهنام. (1396). بررسی میزان مشارکت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستان در درس زبان انگلیسی با استفاده از روش آموزش کلاس معکوس. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی. 8(2)، 35-49.
پیری، موسی؛ صاحب یار، حافظ و سعداللهی، آرش. (1397). تأثیر کلاس معکوس بر خودراهبری در یادگیری درس زبان انگلیسی. نشریه علمی-پژوهشی فناوری آموزش. 12(3)، 236-229.
جعفرآقایی، فاطمه؛ دهقانزاده، شادی و خردادی آستانه، حمید. (1396). تجربه دانشجویان پرستاری از بهکارگیری مدل آموزشی کلاس درس معکوس. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 9(1)، 27- 36.
جوشقانینژاد، فاطمه و باقری، محسن. (1397). تأثیر کلاس درس معکوس بر انگیزش تحصیلی و یادگیری دانشجویان در درس کامپیوتر. پژوهش در برنامهریزی درسی. 2(31)، 95-107.
حقانی، فریبا؛ رضایی، حبیبالله، بیگزاده، امین و اقبالی، بتول. (1395). کلاس وارونه: یک روش آموزش تربیتی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 16(11)، 105-119.
خیرآبادی، رضا. (1396). تأثیر راهبرد کلاس معکوس بر یادگیری بخش گرامر درس زبان انگلیسی پایه دهم تحصیلی. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 16(64)، 141-162.
دهقانزاده، شادی و علیزاده، شیوا. (1397). تبیین تجارب دانشجویان پرستاری از آموزش به روش کلاس وارونه: مطالعه کیفی. مجله توسعۀ آموزش در علوم پزشکی. 11(31)، 1-11.
دهقانزاده، شادی؛ جعفرآقایی، فاطمه و خردادی آستانه، حمید. (1397). تأثیر بهکارگیری روش آموزشی کلاس درس معکوس بر گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 18(6)، 39-48.
رستمینژاد، محمدعلی؛ زارعی زوارکی، اسماعیل و مزینی، ناصر. (1395). طراحی آموزشهای مبتنی بروب. بیرجند: انتشارات دانشگاه بیرجند.
طهماسبی، فریده؛ احقر، قدسی و احمدی، امینه. (1396). تأثیر روش یادگیری معکوس بر یادگیری خودراهبر در درس کارآفرینی. فصلنامه پژوهشهای کیفی در برنامه درسی. 2(6)، 95-118.
فخاری، الهام؛ سیفی، نسیم؛ نجفی، محمد و وکیلی، محمدعلی. (1396). بهکارگیری روش تدریس کلاس وارونه جهت ارتقاء دانش و رضایتمندی دانشجویان دندانپزشکی در دروس پریکلینیگ بیماریهای لثه و کودکان. طب و تزکیه، 26(3)، 213-218.
کاویانی، حسن؛ لیاقتدار، محمدجواد؛ زمانی، بیبی عشرت و عابدینی، یاسمین. (1396). فرایند یادگیری در کلاس معکوس: بازنمایی از برنامه درسی تجربه شده در آموزش عالی. دو فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی. 8(15)، 179-214.
کاویانی، حسن؛ لیاقتدار، محمدجواد؛ زمانی، بیبی عشرت و عابدینی، یاسمین. (1397). الگوی برنامهریزی درسی در کلاس معکوس: سنتزپژوهی روشها. دو فصلنامه نظریه و عمل برنامه درسی. 6(11)، 271-203.
کرسول، جان. (1396). پویش کیفی و طرح پژوهش: انتخاب از میان پنج رویکرد (روایت پژوهی، پدیدارشناسی، نظریه داده بنیاد، قوم نگاری و مطالعه موردی). ترجمه حسن داناییقرد و حسین کاظمی، تهران: صفار.
گلزاری، زینب و عطاران، محمد. (1395). تدریس به روش معکوس در آموزش عالی: روایتهای یک مدرس دانشگاه. دو فصلنامه نظریه و عمل برنامه درسی. 4(7)، 81-136.
مبصر ملکی، سمیه و کیان، مرجان. (1397). تأثیر روش آموزش معکوس بر یادگیری درس کار و فناوری. فصلنامه علمی پژوهشی تدریس پژوهی، 6(2)، 14-1.
وحیدی، زهرا و پوشنه، کامبیز. (1397). تأثیر کلاس معکوس بر مهارتهای فراشناختی و انگیزش تحصیلی دانشآموزان هنرستان. فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. 8(3)، 141-168.
ب. انگلیسی
Acedo, M. (2010). Pros and cons of a flipped classroom. Link: http://www. teachthought. com/trends/10-pros-cons-flipped-classroom, Accessed [25th March, 2015].
Albert, M. & Beatty, B. J. (2014). Flipping the classroom applications to curriculum redesign for an introduction to management course: Impact on grades. Journal of Education for Business, 89(8), 419-424.
Alsancak Sirakaya, D. & Ozdemir, S. (2018). The Effect of a Flipped Classroom Model on Academic Achievement, Self-Directed Learning Readiness, Motivation and Retention. Malaysian Online Journal of Educational Technology, 6(1), 76-91.
Altemueller, L. & Lindquist, C. (2017). Flipped classroom instruction for inclusive learning. British Journal of Special Education, 44(3), 341-358
Bishop, J. L. & Verleger, M. A. (2013, June). The flipped classroom: A survey of the research. In ASEE national conference proceedings, Atlanta, GA (Vol. 30, No. 9, pp. 1-18).
Chen, L. L. (2016). Impacts of flipped classroom in high school health education. Journal of Educational Technology Systems, 44(4), 411-420.
Little, C. (2015). The flipped classroom in further education: literature review and case study. Research in Post-Compulsory Education, 20(3), 265-279.
Lo, C. K. & Hew, K. F. (2017). A critical review of flipped classroom challenges in K-12 education: Possible solutions and recommendations for future research. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 12(1), 4.
McNally, B., Chipperfield, J., Dorsett, P., Del Fabbro, L., Frommolt, V., Goetz, S., ... & Roiko, A. (2017). Flipped classroom experiences: student preferences and flip strategy in a higher education context. Higher Education, 73(2), 281-298.
Merlin‐Knoblich, C. & Camp, A. (2018). A Case Study Exploring Students’ Experiences in a Flipped Counseling Course. Counselor Education and Supervision, 57(4), 301-316.
Ozdamli, F. & Asiksoy, G. (2016). Flipped Classroom Approach. World Journal on Educational Technology: Current Issues, 8(2), 98-105.
Saunders, J. (2014). The flipped classroom: Its effect on student academic achievement and critical thinking skills in high school mathematics.
Steen-Utheim, A. T. & Foldnes, N. (2018). A qualitative investigation of student engagement in a flipped classroom. Teaching in Higher Education, 23(3), 307-324.