آقازاده، محرم. (1386). راهنمای روش های نوین تدریس. چاپ سوم، تهران: نشرآییژ.
بازرگان، زهرا. (1384). جهانی شدن و تحول نقش مدیران آموزشی. مجموعه مقاله های اولین همایش ملی جهانی شدن و تعلیم وتربیت، انتشارات وزارت امور خارجه.
دانش پژوه، زهرا. (1377). ارزشیابی امتحانات سال سوم نظام جدیدآموزش متوسطه ودوره پیش دانشگاهی. فصلنامه تعلیم و تربیت، 69،70، 66 -37.
دانشپژوه، زهرا و ولی ا...فرزاد. (1385). ارزشیابی مهارت های حرفهای معلمان دوره ابتدای. فصلنامۀ نوآوری های آموزشی،18 ،5، 170-135
سیلور، جی گالن؛ الکساندر، ویلیام ام و لوئیس، آرتور جی. (1981). ترجمه غلامرضا خویی نژاد (1377). برنامه ریزی درسی برای تدریس و یادگیری بهتر، چاپ چهارم. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی .
شعبانی، حسن. (1382). مهارت های آموزشی و پرورشی. تهران: انتشارات سمت
کریمی، عبدالعظیم ( 1384 ). بررسی نتایج مطالعه بین المللی پیشرفت سواد خواندن .فصلنامه تعلیم و تربیت، 21،1-89-39
کیامنش، علیرضا. (1377). مقایسه عملکرد ریاضی دانش آموزان سال سوم راهنمایی در دو مطالعه بین المللی و بررسی محتوای آموزش ریاضی در برنامه های درسی. سومین کنفرانس آموزش ریاضی، ایران: کرمان.
کیامنش، علیرضا. (1383). آموزش همه جانبه و مشارکتی در دوره ابتدایی، دستاوردها و چشم اندازها. فصلنامه نوآوری های آموزشی، 10، 3، 34-13.
ملکی، حسن. (1382). برنامه ریزی درسی (راهنمای عمل ). مشهد: نشر پیام اندیشه.
Bernard,j.(2012).A place to learn: Lessons from research on learning environments. Published by:Unesco institute for statistics P.O. Box 6128, succursale centre-villeMontreal, quebec H3C 3J7Canada. technical paper, 9.
Brenda, F., & Burdenski, T.K.(2011). Empowering lower-income developmental math students to satisfy glasser’s five basic needs. International journal of choice theory and reality therapy ,31,1,128-141.
Cave, p. (2007). Primary school in Japan : Self, individuality and learningin elementary education. Routledge,Taylor& Francis Group.
Deci, E.L., Ryan, R. M., & Koestner, R. (1999). A meta-analytic review of experiments examining the effects of extrinsic rewards on intrinsic motivation. Psychological Bulletin, 125, 6, 627-668.
Delors, J.(1998). Education for the twenty-first century-Issues and prospect. Paris,France : Unesco.
Erwin, J. C.(2004).The classroom of choice : giving students what they need and getting what you want . Alexandria ,VA: ASCD.
Florida, R. (2004). The rise of the creative class: And how it’s transforming work, leisure, community and everyday life. New York: Basic Books.
Glasser, W. (1998). Choice theory: A new psychology of personal freedom. NewYork: Harper Collins Publishers.
Glasser, W. (2010). Every student can succeed. Los Angeles: William Glasser. (Original work published 2000). Chula Vista, CA: Black Forest Press.
Hale, J. V. & Maola, J. (2011). Achievement among second grade students who received instruction from either teachers trained in thoice theory/reality therapy or teachers who were not so trained. .International Journal of Choice Theory and Reality Therapy , 31,1,109-127.
Hinton, D ,. Warnke,B., & Wubbolding,R.E (2011).Choosing Success In The Classroom By Building Student Relationships. International Journal Of Choice Theory And Reality Therapy ,31 , 1,90-96.
Hwang, K., Ho Bilk,S., & Huan,F.(2012). Discussion of glasser’s “basic needs” among medical students pertaining to their self-understanding and self-awareness. International Journal of Choice Theory and Reality Therapy ,32 , 1, 42-47 .
Jang, H., Reeve, J., Ryan, R. M., & Kim, A. (2009). Can self-determination theory explain what underlies the productive, satisfying learning experiences of collectivistically-oriented Korean students? Journal of Educational Psychology, 101 ,3, 644-661.
Kianipour, O .& Barzan, B.(2012). An examination of the effectiveness of choice theory on teachers’ teaching effectiveness and students’ subsequent academic achievement. International Journal of Choice Theory and Reality Therapy ,31 ,2,55-63.
Loyd, B. D. (2005).The effects of choice theory/reality therapy principles on high school students' perception of needs satisfaction and behavioral change. Dissertation Abstracts International Section A: Humanities and Social Sciences, 66,1-A, 2005, 96.
Marsh, C. J. (2004). Key concepts for understanding curriculum(3th. ed). New York: Routledge Falmer.
Mcclung , C., & Hoglund, B.(2013). A glasser quality school leads to choosing excellence. International Journal of Choice Theory and Reality Therapy, 32 ,2,54-64.
Pink , D. (2005). A whole new mind: Moving from the information age to the conceptual age. New York: Riverhead Books.
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well being. American Psychologist, 55,1, 68-78.
Sharma,T. (2008). Teaching - learning process : Characteristic and limitation of behaviourist , cognitivist and humanistic approach to learning. www. scribd. com/ doc /5769721/ Teaching - Learning Process.
Stringer,Ernest T., Christensen,L.M., & Baldwin,S.C. (2010).Integrating teaching, learning, and action research: Enhancing instruction in the K–12. United States of America:SAGE.
Zmuda, A. (2010).Breaking free from myths about teaching and learning : Innovation as an engine for student success.Alexandria,Virginia USA:ASCD.