اخواست، آسیه؛ بهرامی، هادی؛ پورمحمدرضا تجریشی، معصومه و بیگلریان، اکبر. (1388). تأثیر بازیهای آموزشی بر میزان یادگیری برخی مفاهیم ریاضی در دانشآموزان پسر کمتوان ذهنی آموزشپذیر. توانبخشی، 10(3)، 18- 8.
اسماعیلی، علی عبداله و رنجگر، بایرامعلی. (1387). تأثیر بازی ستاره بر سرعت یادگیری جمع، منها و ضرب در پایههای اول، دوم و سوم. اندیشه و رفتار، 2(8)، 54- 45.
آقازاده، محرم. (1394). راهنمای کاربردی روشهای نوین تدریس (برای کلاسهای تکپایه و چندپایه). تهران: مرآت.
اعظمی، محمود و جعفری، علیرضا. (1386). نقش بازی در پیشرفت تحصیلی زبانآموزی کودکان پایهی سوم مقطع ابتدایی شهر تهران در سال 1386. فصلنامهی علوم رفتاری، 1(2)، 30- 9.
الهکرمی، آزاده و زارعی زوارکی، اسماعیل. (1393). مقایسه اثر آموزشی تلفیق با آموزش سنتی بر تفکر انتقادی و شادکامی دانشآموزان. فصلنامهی فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 4(4)، 57-39.
امینیفر، الهه؛ صالحصدقپور، بهرام و دباغزاده، حسین. (1390). تأثیر بازی رایانهای بر انگیزه و پیشرفت ریاضی دانشآموزان. نشریه علمی- پژوهشی فنآوری آموزش، 6(3)، 184-177.
بهروش، محمد؛ جعفری، علیاکبر و دانشفر، علی اصغر. (1367).روش تدریس ریاضیات دورهی ابتدایی (ویژهی دانشسراها و مراکز تربیت معلم). تهران: انتشارات کتابهای درسی ایران.
حاجی زاد، محمد؛ فیروزی، فاطمه و صفاریان همدانی، سعید. (1393). تأثیر بازی رایانهای آموزشی بر سطوح شناختی بلوم در یادگیری و یادداری مفاهیم ریاضی دانشآموزان. فصلنامهی اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 5(1)، 99-77.
حقانی، فریبا؛ همدانی، زهره و لیاقتدار، محمد. (1390). مقایسهی تأثیر یادگیری از طریق همیاری با روش تلفیقی، سخنرانی کوتاه و پرسش و پاسخ بر پیشرفت تحصیلی درس زیستشناسی. مجلهی پژوهش در برنامهریزی درسی، 2(3) 10- 3.
دهقانزاده، حسین؛ نوروزی، داریوش؛ جعفرینژاد، هادی و دهقانزاده، حجت. (1392). میزان
اثربخشی بازی رایانهای جمع اعداد در یادگیری و یادداری در درس ریاضی اول ابتدایی. مجلهی روانشناسی تربیتی دورهی جدید، 9(28)، 56-41.
رمضانینژاد، رحیم؛ همتینژاد، مهرعلی و مالکی، غلامرضا. (1382). بررسی مشکلات مدیریت کلاسهای تربیت بدنی از دیدگاه معلمان. فصلنامهی المپیک. 11(3 و 4)، پیاپی 24، 41-50. سلیمی، یاسمین. (1382). نقشبازیهایهدفدارریاضیدرآموزشریاضی. تهران: انتشارات دفتر ارتقای علمی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش.
سیف، علی اکبر. (1394). روانشناسی پرورشی نوین_ روانشناسی یادگیری و آموزش. چاپ هفتم. تهران: دوران.
شاتو، ژان. (1388). مربیان بزرگ.چاپ پنجم. مترجم: شکوهی، غلامحسین. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
شریعتمداری، علی؛ احقر، قدسی؛ سیف نراقی، مریم و قنبری، نسرین. (1390). بررسی نقش بازیهای آموزشی بر یادگیری مفاهیم آموزش و مقایسهی اعداد ریاضی دانشآموزان دختر پایهی اول ابتدایی شهر ری. نشریهی علوم رفتاری، 3(9)، 100- 85.
شعبانی، حسن. (1393). مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس). جلد اول. ویراست 3. تهران: سمت.
شمسی زاده، علیرضا. (1393).
مقایسهی روش تدریس سنتی ریاضی با روش تدریس ریاضی همراه بازی در یادگیری دانشآموزان پایهی ششم ابتدایی. نخستین همایش ملی علومتربیتی و روانشناسی، مرودشت، شرکت اندیشه سازان مبتکر جوان. قابل مشاهده در سایت:
http://www.civilica.com/Paper-ASMJ01-ASMJ01_0186.htm 25 /5/96 ساعت 16.
صالحصدقپور، بهرام و غلامرضایی، فاطمه. (1392). نقش بازی رایانهای دایمنشن بر انگیزهی پیشرفت و پیشرفت تحصیلی ریاضی با توجه به پیشدانستههای زبان و ریاضی دانشآموزان. نشریهی فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 3(3)، 112-89.
صفاریان، سعید؛ فلاح، وحید و میرحسینی، سید حمزه. (1389). مقایسهی تأثیر آموزش به کمک نرمافزار آموزشی و روش تدریس سنتی بر یادگیری ریاضی. مجلهی فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. 2، 14-1.
علمالهدایی، حسن. (1381). راهبردهای نوین در آموزش ریاضیات. (چاپ نخست). تهران: شیوه.
عرفانیان عالیمنش، منصوره. (1387). آموزش محور اعداد. رشد آموزش ابتدایی، 26(2) 79-68.
محمدی واصل، مسیبیار؛ رشید، خسرو و بهرامی، فرشته. (1393). آموزش از طریق بازی بر بهبود نگرش ریاضی دانشآموزان دختر مقطع ابتدایی. مجلهی روانشناسی مدرسه. 3(3)، 135-122.
مرادی، رحیم و ملکی، حسن. (1394).تأثیر بازیهای آموزشی رایانهای برانگیزش تحصیلی مفاهیم ریاضی دانشآموزان پسر با ناتوانی یادگیری ریاضی.فصلنامهی افراد استثنایی،5(12)، 44–27.
نقیب زاده، دکتر میرعبدالحسین. (1377). نگاهی به فلسفهی آموزش و پرورش. چاپ نهم. تهران: طهوری.
ولایتی، الهه. (1391). بازیهای رایانهای و نقش آن در آموزش و یادگیری دانشآموزان کمتوان ذهنی. نشریه تعلیم و تربیت استثنایی، 109، 46-54.
یارمحمدیان، محمدحسین. (1394). مبانی و اصول برنامهریزی درسی. (چاپ چهاردهم، ویرایش دوم). تهران: یادوارهی کتاب.
Allen, L. E. & Ross, J. (1977). Improving Skill in Applying Mathematical Ideas: A Preliminary Report on the Instructional Gaming Program at Pelham Middle School in Detroit. Alberta Journal of Educational Research, 23(4), 67-257.
Al-Washmi, R. (2016). Engagement and collaboration in the effectiveness of games for learning primaryschool mathematics (Doctoral dissertation, University of Nottingham).
Ayinde, O. M. (2014). Impact of Instructional Object Based Card Game on Learning Mathematics: Instructional Design Nettle. Middle Eastern &African Journal of Educational Research MAJER Issue: 8(1), 4-18.
Bahr, C. M. & Rieth, H. J. (1989). The effects of instructional computer games and drill and practice software on learning disabled students' mathematics achievement. Computers in the Schools, 6(3-4), 87-102.
Bishara, Saied. (2015). Active and Traditional Teaching of Mathematics in Special Education. CreativeEducation, 6, 2313-2324. http://www.scirp.org/journal/ce
Burden, P. R. & Byrd, D. M. (2007). Methods for effective teaching: Promoting K-12 student understanding. Allyn & Bacon.
Burenheide, B. J. (2006). Instructional gaming in elementary schools. ProQuest. [Ph.D. dissertation], Kansas state university.
Chicago Christensen, C. A. & Gerber, M. M. (1990). Effectiveness of computerized drill and practice games in teaching basic math facts. Exceptionality:A Special Education Journal, 1(3), 149-165.
Demirbilek, M. & Tamer, S. L. (2010). Math teachers’ perspectives on using educational computer games in math education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 9, 709-716.
Dempsey, J. V. (1996). Instructional Applications of Computer Games.
Hieftje, K., Pendergrass, T., Kyriakides, T. C., Gilliam, W. & Fiellin, L. (2017). An Evaluation of an Educational Video Game on Mathematics Achievement in First Grade Students. Technologies, 5(2), 30.
Huang, W. D., Johnson, T. E. & Han, S. H. C. (2013). Impact of online instructional game features on college students’ perceived motivational support and cognitive investment: A structural equation modeling study. The Internet and Higher Education, 17, 58-68.
Katmada, A., Mavridis, A. & Tsiatsos, T. (2014). Implementing a Game for Supporting Learning in Mathematics. Electronic Journal of e-Learning, 12(3), 230-242.
Ke, F. (2008). Computer games application within alternative classroom goal structures: cognitive, metacognitive, and affective evaluation. Educational Technology Research and Development, 56(5-6), 539-556
Ke, F. & Grabowski, B. (2007). Game playing for maths learning: cooperative or not?. British Journal of Educational Technology (BJET), 38(2), 249-259.
Kirk, J. J. (2004). The making of a gaming-simulation course: A personal tale. Simulation & Gaming, 35(1), 85-93
Malinow, A. & Black, J. (2003). Integrating a multiple-linked representational program into a middle-school learning disabled classroom. Proceedings from the 2003 International Conference on Computing in Education sponsored by the Asia-Pacific Chapter of the
Association for the Advancement of Computing in Education. (AACE): Hong Kong. Available in
http://techmatrix.org.
Maxwell, N. L., Mergendoller, J. R. & Bellisimo, Y. (2004). Developing a problem-based learning simulation: An economics unit on trade. Simulation & Gaming, 35(4), 488-498.
Oblinger, D. G. (2003, December 12, 2003). Unlocking the potential of gaming technology.
Okolo, C. M. (1992). The effect of computer‐assisted instruction format and initial attitude on the arithmetic facts proficiency and continuing motivation of students with learning disabilities. Exceptionality: A Special Education Journal, 3(4), 195-211.
Sally.P. (1998). Playing games and learning mathematics: The results of two intervention studies. International Journal of Early Years Education, 6(1), 49-58.
Schuler, S. (2011). Playing and learning in early mathematics education–modellingacomplex relationship. In Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 1912-1922).
Shin, N., Sutherland, L. M., Norris, C. A., & Soloway, E. (2012). Effects of game technology on elementary student learning in mathematics. British journal of educational technology, 43(4), 540-560.
Squire, K. (2002). Cultural framing of computer/video games. Game studies,2(1), 1-13.
Trotter, A. (2005). Despite allure, using digital games for learning seen as no easy task. Education Week, 25(10), 1-19.
Vandercruysse, S., ter Vrugte, J., de Jong, T., Wouters, P., van Oostendorp, H., Verschaffel, L., ... & Elen, J. (2016). The effectiveness of a math game: The impact of integrating conceptual clarification as support. Computers in human behavior, 64, 21-33.
Vankúš, P. E. T. E. R. (2008). Games based learning in teaching of mathematics at lower secondary school. ActaDidactica Universitatis Comenianae. Mathematics, 8, 103.
Wakefield, A. P. (1997). Supporting math thinking. The Phi Delta Kappan, 79 (3), 233-236.
Wouters, P. & Van Oostendorp, H. (2013). A meta-analytic review of the roleof instructional support in game-based learning. Computers & Education, 60(1), 412-425.
Xinmin, S. A. N. G. (2006). Exploration of Great-power Road of Distance Education in China Strategic Thought of the Development of Distance Education [J]. Open Education Research, 6, 002.
Kaleli-Yilmaz, G. (2015). The Views of Mathematics Teachers on the Factors Affecting the Integration of Technology in Mathematics. Australian Journal of Teacher Education, 40(8), 132-148.