این پژوهش با هدف بررسی میزان تحقق هدفهای آموزشی درس تفکر و پژوهش پایهی ششم ابتدایی در دانشآموزان شهرستان نور انجام شده است. روش پژوهش توصیفی ـ پیمایشی بوده است. جامعهی آماری این پژوهش متشکل از 836 دانشآموز پایهی ششم ابتدایی شهرستان نور بود که برحسب جدول کرجسی و مورگان 270 نفر از آنها بهروش نمونهگیری تصادفی خوشهای بهعنوان نمونه تحقیق انتخاب شدهاند. بهمنظور گردآوری دادهها از پرسشنامهای محققساخته با ضریب پایایی 88/0 استفاده شده است. سؤالهای پژوهش با آزمونهای آماری تیتک نمونهای و فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. یافتههای پژوهش نشان داد که همهی هدفهای آموزشی درس تفکر و پژوهش پایهی ششم ابتدایی تحقق یافتهاند )01/0 . همچنین، از نظر میزان تحقق این هدفها، «مهارت تأمل در خود» در رتبهی اول و «مهارت تخیل» در رتبهی آخر قرار گرفتهاند )01/0 . بنابراین، میتوان نتیجه گرفت که دانشآموزان به هدفهای آموزشی درس تفکر و پژوهش پایهی ششم ابتدایی دست یافتهاند.
صالحی, نصرالدین. (1396). بررسی میزان تحقق هدفهای آموزشی درس تفکر و پژوهش پایهی ششم ابتدایی در دانشآموزان شهرستان نور. پژوهشهای برنامه درسی, 7(1), 1-17. doi: 10.22099/jcr.2017.4200
MLA
نصرالدین صالحی. "بررسی میزان تحقق هدفهای آموزشی درس تفکر و پژوهش پایهی ششم ابتدایی در دانشآموزان شهرستان نور", پژوهشهای برنامه درسی, 7, 1, 1396, 1-17. doi: 10.22099/jcr.2017.4200
HARVARD
صالحی, نصرالدین. (1396). 'بررسی میزان تحقق هدفهای آموزشی درس تفکر و پژوهش پایهی ششم ابتدایی در دانشآموزان شهرستان نور', پژوهشهای برنامه درسی, 7(1), pp. 1-17. doi: 10.22099/jcr.2017.4200
VANCOUVER
صالحی, نصرالدین. بررسی میزان تحقق هدفهای آموزشی درس تفکر و پژوهش پایهی ششم ابتدایی در دانشآموزان شهرستان نور. پژوهشهای برنامه درسی, 1396; 7(1): 1-17. doi: 10.22099/jcr.2017.4200