مطالعهی حاضر با هدف بررسی میزان کاربرد اصول آموزش بزرگسالان در برنامههای آموزش ضمن خدمت معلمان ابتدایی شهر یاسوج صورت گرفته است. روش این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است و جامعه آماری پژوهش را تمامی معلمان ابتدایی شهر یاسوج به تعداد 1567 نفر در سال تحصیلی 94 – 1393 تشکیل میدهند. تعداد 308 نفر از معلمان ابتدایی طبق جدول مورگان و کرجسی و فرمول کوکران به شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبی انتخاب و پرسشنامه محقق ساخته اصول آموزش بزرگسالان میان آنان توزیع گردید. جهت تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا و پایایی آن از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید. اطلاعات به دست آمده در این پژوهش با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی تجزیه و تحلیل گردید. نتایج پژوهش نشان میدهد میزان توجه به اصول آموزش بزرگسالان در برنامههای آموزش ضمن خدمت شهر یاسوج در حد نسبتاً مطلوب و از حد متوسط بالاتر است. همچنین در کاربرد برخی از اصول آموزش بزرگسالان در بین متغیر جنسیت و مدرک تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد.
باقریان فر, مصطفی, & دهقانی, مرضیه. (1394). بررسی میزان کاربرد اصول آموزش بزرگسالان در برنامههای آموزش ضمن خدمت معلمان ابتدایی شهر یاسوج. پژوهشهای برنامه درسی, 5(1), 47-88. doi: 10.22099/jcr.2015.3210
MLA
مصطفی باقریان فر; مرضیه دهقانی. "بررسی میزان کاربرد اصول آموزش بزرگسالان در برنامههای آموزش ضمن خدمت معلمان ابتدایی شهر یاسوج". پژوهشهای برنامه درسی, 5, 1, 1394, 47-88. doi: 10.22099/jcr.2015.3210
HARVARD
باقریان فر, مصطفی, دهقانی, مرضیه. (1394). 'بررسی میزان کاربرد اصول آموزش بزرگسالان در برنامههای آموزش ضمن خدمت معلمان ابتدایی شهر یاسوج', پژوهشهای برنامه درسی, 5(1), pp. 47-88. doi: 10.22099/jcr.2015.3210
VANCOUVER
باقریان فر, مصطفی, دهقانی, مرضیه. بررسی میزان کاربرد اصول آموزش بزرگسالان در برنامههای آموزش ضمن خدمت معلمان ابتدایی شهر یاسوج. پژوهشهای برنامه درسی, 1394; 5(1): 47-88. doi: 10.22099/jcr.2015.3210