TY - JOUR ID - 3210 TI - بررسی میزان کاربرد اصول آموزش بزرگ‌سالان در برنامه‌های آموزش ضمن خدمت معلمان ابتدایی شهر یاسوج JO - پژوهش‌های برنامه درسی JA - JCR LA - fa SN - 2251-6794 AU - باقریان فر, مصطفی AU - دهقانی, مرضیه AD - دانشگاه تهران Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 5 IS - 1 SP - 47 EP - 88 KW - اصول آموزش بزرگ‌سالان KW - آموزش ضمن خدمت KW - برنامه درسی KW - شهر یاسوج DO - 10.22099/jcr.2015.3210 N2 - مطالعه­ی حاضر با هدف بررسی میزان کاربرد اصول آموزش بزرگ‌سالان در برنامه­های آموزش ضمن خدمت معلمان ابتدایی شهر یاسوج صورت گرفته است. روش این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است و جامعه آماری پژوهش را تمامی معلمان ابتدایی شهر یاسوج به تعداد 1567 نفر در سال تحصیلی 94 – 1393 تشکیل می­دهند. تعداد 308 نفر از معلمان ابتدایی طبق جدول مورگان و کرجسی و فرمول کوکران به شیوه نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای نسبی انتخاب و پرسش‌نامه محقق ساخته اصول آموزش بزرگ‌سالان میان آنان توزیع گردید. جهت تعیین روایی پرسش‌نامه از روایی محتوا و پایایی آن از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید. اطلاعات به دست آمده در این پژوهش با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی تجزیه و تحلیل گردید. نتایج پژوهش نشان می­دهد میزان توجه به اصول آموزش بزرگ‌سالان در برنامه­های آموزش ضمن خدمت شهر یاسوج در حد نسبتاً مطلوب و از حد متوسط بالاتر است. همچنین در کاربرد برخی از اصول آموزش بزرگ‌سالان در بین متغیر جنسیت و مدرک تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد. UR - https://jcr.shirazu.ac.ir/article_3210.html L1 - https://jcr.shirazu.ac.ir/article_3210_b503d13dc2ab0d0a00b7e7c854c06493.pdf ER -