هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تأثیر استفاده از روش تدریس یادگیری مشارکتی جیکساو بر احساس تعلق به مدرسه در بین دانشآموزان دبیرستانی شهرستان نجفآباد میباشد. این تحقیق از نوع تحقیقات شبه آزمایشی با گروه کنترل و آزمایش است. جامعهی این تحقیق شامل کلیه دبیرستانهای شهرستان نجفآباد (18 دبیرستان) در سال تحصیلی90-91 است. به روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای 2 مدرسه بهصورت تصادفی انتخاب و از بین این دو دبیرستان چهار کلاس بهعنوان نمونه بهتصادف انتخاب شدند. برای اندازهگیری احساس تعلق به مدرسه از پرسشنامهی احساس تعلق به مدرسه بتی، بری و وات(2005) استفاده شده است. روایی محتوایی این پرسشنامه بهوسیلهی متخصصان تأیید شده است و پایایی این ابزار به روش آلفای کرانباخ77/0به دست آمده است. برای تحلیل دادهها از روش تحلیل کوواریانس استفاده شده است. نتایج این پژوهش بیانکننده این است که استفاده از روش یادگیری مشارکتی جیکساو دارای تأثیر معنادار در سطح 05/ 0بر احساس تعلق به همسالان، مشارکت در مدرسه و مشارکت در جامعه میباشد. همچنین استفاده از روش یادگیری مشارکتی جیکساو در این پژوهش باعث افزایش نمره کل محاسبه شده بر احساس تعلق به مدرسه در سطح 05/0 میباشد.
ابوالقاسمی نجف آبادی, مهدی, میرالی رستمی, ام کلثوم, & شیخی فینی, علی اکبر. (1393). تأثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی جیکساو بر احساس تعلق به مدرسه در بین دانشآموزان دبیرستانی شهرستان نجفآباد. پژوهشهای برنامه درسی, 4(1), 23-35. doi: 10.22099/jcr.2014.3080
MLA
مهدی ابوالقاسمی نجف آبادی; ام کلثوم میرالی رستمی; علی اکبر شیخی فینی. "تأثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی جیکساو بر احساس تعلق به مدرسه در بین دانشآموزان دبیرستانی شهرستان نجفآباد", پژوهشهای برنامه درسی, 4, 1, 1393, 23-35. doi: 10.22099/jcr.2014.3080
HARVARD
ابوالقاسمی نجف آبادی, مهدی, میرالی رستمی, ام کلثوم, شیخی فینی, علی اکبر. (1393). 'تأثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی جیکساو بر احساس تعلق به مدرسه در بین دانشآموزان دبیرستانی شهرستان نجفآباد', پژوهشهای برنامه درسی, 4(1), pp. 23-35. doi: 10.22099/jcr.2014.3080
VANCOUVER
ابوالقاسمی نجف آبادی, مهدی, میرالی رستمی, ام کلثوم, شیخی فینی, علی اکبر. تأثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی جیکساو بر احساس تعلق به مدرسه در بین دانشآموزان دبیرستانی شهرستان نجفآباد. پژوهشهای برنامه درسی, 1393; 4(1): 23-35. doi: 10.22099/jcr.2014.3080