الف. فارسی
1. اجلالی، پرویز. (1387). بازسازی گستره علوم اجتماعی با تأکید بر برنامههای درسی. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
2. بازرگان، عباس. (1387). مقدمه ای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته، رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران: نشر دیدار.
3. دانایی فرد، حسن.؛ الوانی، سید مهدی. و آذر، عادل. (1388). روش شناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع. تهران: انتشارات صفار.
4. راتکلیف، جی. ال. (1376). برنامه درسی: دوره کارشناسی. مترجم: ب. نصیری. گزیده مقالات دایرة المعارف آموزش عالی. جلد اول. تهران: مؤسسه پژوهش و برنامه¬ریزی آموزش عالی.
5. سلیمی، جمال.؛ ملکی، حسن.؛ مهرمحمدی، محمود. و ابراهیمی قوام، صغری. (1390). طراحی یک الگوی نظری برنامه درسی بین رشتهای در حوزه آموزش عالی. چاپ شده در دوفصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات برنامه درسی آموزش عالی. شماره 4.
6. قانعی راد، محمد امین. (1386). جامعه شناسی تولید و کاربرد دانش در ایران. تهران: مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور.
7. گال، مرددیت.؛ بورگ، والتر. و گال، جویس. (1384). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی (جلد اول). مترجم: ا. نصر و همکاران. تهران: منتشر شده به شیوه مشترک توسط انتشارات سمت و دانشگاه شهید بهشتی.
8. نراقی، احسان. و آیتی، عطا. (1379). نظری به تحقیقات اجتماعی در ایران. تهران: انتشارات سخن.
ب. انگلیسی
9. Bailis, S. (2006). Interdisciplinary Curriculum Design and Instructional Innovation: Notes on the Social Science Program at San Francisco State University. In Carolyn Haynes (Ed.), Innovations in Interdisciplinary Teaching Westport. CT: Oryx Press. pp: 3-15
10. Barker, K. K., Bosco, C., & Oandasan, I. F. (2005). Factors in implementing Interprofessional education and collaborative practice initiatives: findings from key informant interviews, Journal of Interprofessional Care. Supplementary 1:166-76.
11. Brown, G., D. (1990). Cognitive Science and its relation to psychology. The Psychologist. 8: 339-343.
12. Calhoun, C. (2002a). The Future of Sociology: Interdisciplinarity and Internationalisation. Paper presented to the University of Minnesota Sociology Department during its Centennial Celebration, March.
13. Calhoun, C. (Ed.). (2002b). Dictionary of the social sciences. Oxford: Oxford University Press.
14. Ember, C.,R. Ember, M. (2004). Anthropology, 11th edition. Upper Saddle River. NJ: Prentice Hall. Pearson Prentice Hall.
15. Garreto´n , A. (2005). Social sciences and society in Chile: institutionalization. Social sciences in Latin America (1930–2003), SAGE Publications. London: Thousand Oaks, CA and New Delhi.
16. Hoffman, K., Vernoy, M. and Vernoy, J. (2000). Psychslogy in Action. 5th ed. NY: John Willey and Sons.
17. Kim, S. (1990). Interdisciplinary collaboration. In B. Laurel, B. (ed) The Art of Human Computer Interface Design. Boston, Massachusetts: Addison- Wesley Publication.
18. Klein, J. T. (2005a). Humanities, Culture, and Interdisciplinarity: The Changing American Academy. Albany, NY: State University of New York Press.
19. Kelein, J. T. (1990). Interdisciplinarity: History, Theory and Practice. Detroit: Wayne State University Press.
20. Klein, J. T. (1996). Crossing Boundaries: Knowledge, Disciplinarities, and Interdisciplinarities. Charlottesville, VA: University Press of Virginia.
21. Klein, J. T. (2003). History of Transdisciplinary Research: Contexts of Definition, Theory, and the New Discourse of Problem Solving.” In Encyclopedia of Life Support Systems. U.K.: 2003.
http://www.eolss.com
22. Klein, J. T. (2005b) Interdisciplinary teamwork: The dynamics of collaboration and integration. In S.J. Derry, C. D. Schunn, & M. A. Gernsbacher (Eds.). Interdisciplinary Collaboration: An Emerging Cognitive Science. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. pp: 23-50.
23. Mackey, J. L. (2001). Another approach to interdisciplinary Studies. Issues in Integrative Studies. 19: 59-70.
24. Miller, R. C. (1982). Varieties of interdisciplinary approaches in the social sciences. Issues in integrative studies. 1: 1-37.
25. Morrill , R. (2008). Is geography a science? Geographical Analysis.
26. Newell, W. (2005). Distinctive challenges of Library-Based Interdisciplinary research and Writing. Unpublished Paper.
27. Newell, W. H. (2001a). A Theory of Interdisciplinary Studies. Issues in Integrative Studies. 19: 125.
28. Newell, W. H. (2001b). Powerful pedagogies. In Barbara Leigh Smith and John McCann (Eds.), Reinventing Ourselves: Interdisciplinary Education, Collaborative Leaning, and Experimentation in Higher Education (pp: 196-211). Bolton, MA: Anker Publishing Company, Inc.
29. Newell, W. H. (2007). Decision Making in Interdisciplinary Studies. In Goktug Morcol (Ed.). Handbook of Decision Making. New York: Marcel-Dekker. pp: 245-264.
30. Rege Colet, N. (2006). L’enseignement Interdisciplinare A L’universite de la planification curriculaire. L’enseignement Interdisciplinaire à l’Université.
31. Repko, A. F. (2005). Interdisciplinary Practice: A Student Guide to Research and WSriting. Boston: Pearson Custom Publishing.
32. Repko. A. F. (2008). Interdisciplinary Research: Process and Theory. Los Angles: SAGE Publication Inc.
33. Salter, L. & Hearn, A. (1996). Outside the lines: Issues in interdisciplinary research. Montreal, QP: McGill-Queen’s University Press.
34. Schoenberger, E. (2001). Interdisciplinary and Social power. Progress in Human Geography. 25: 365-382.
35. Smelser, N. sJ. & Swedberg, R. (2005). The Handbook of Economic Sociology, Second Edition. Times Literary Supplement. Princeton: Co-Published by Princeton University Press and Russell Sage.