الف. فارسی
1. آقازاده، محرم. (1385). طراحی و اعتبار بخشی الگوی برنامهریزی درسی تلفیقی مدرسه محور برای مدارس روستایی با کلاسهای چند پایه. رسالهی دکتری. تهران: دانشگاه تربیت معلم.
2. آهنگران، علیرضا. (1379). بررسی جایگاه مدیریت مبتنی بر مدرسه از دید مدیران مدارس نواحی چهارگانه شیراز. پایان نامه کارشناسی ارشد. شیراز: دانشگاه شیراز.
3. پیری، موسی. (1388). طراحی و اعتبار سنجی الگوی برنامهریزی درسی مدرسه محور.
رسالهی دکتری. تهران: دانشگاه تربیت معلم.
4. تدینی، رباب. (1385). مقایسه تاثیر برنامه درسی مدرسه محور و برنامه درسی مرسوم زبان انگلیسی بر پیشرفت تحصیلی و نگرش فراگیران بزرگسال زن سال سوم راهنمایی. پایان نامه کارشناسی ارشد. تبریز: دانشگاه تبریز.
5. داودی پور، عبداله. (1387). بررسی زمینههای اجرای طرح مدیریت مدرسه محور بر اساس رسالت، مشارکت و تعهد سازمانی مدیران و معلمان مدراس راهنمایی شهر مشهد. فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی دانشگاه الزهرا. دوره چهارم، شماره 4.
6. ساکی، رضا. (1376). دشواریهای ساختار، تشکیلات و مدیریت در آموزش و پرورش و چشماندازهای مطلوب از دیدگاه صاحبنظران. تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
7. فتحی واجارگاه، کورش. (1383الف). بررسی قابلیت اجرایی الگوهای مختلف تصمیمگیری در برنامههای درسی مدارس کشور. نشریه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران. سال اول، شماره یک.
8. فتحی واجارگاه، کورش. (1383ب). امکان سنجی مشارکت معلمان در فرآیند برنامهریزی در نظام آموزش و پرورش ایران. فصلنامه علمی پژوهشی نوآوریهای آموزشی. تهران: وزارت آموزش و پرورش.
9. کاتب دریمی، معصومه. (1379). نگرش سنجی برون سازمانها درباره میزان مطلوبیت تمرکز زدایی در نظام آموزش و پرورش فارس. پایان نامه کارشناسی ارشد. شیراز: دانشگاه شیراز.
10. ملکی، ماندانا. (1385). امکان سنجی اجرای برنامهریزی درسی مدرسه محور. پایان نامه کارشناسی ارشد. کرمان: دانشگاه شهید باهنر کرمان.
11. موسی پور، نعمت اله. (1382). مبانی برنامه ریزی آموزش متوسطه. مشهد: به نشر.
12. موسی پور، نعمت اله. (1387). تمرکز و عدم تمرکز در فرآیند برنامهریزی درسی. تهران: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش.
13. مهر علیزاده، یداله.؛ سپاسی، حسین. و آتشفشان، فاطمه. (1384). زمینهها و موانع کاربست مدیریت مدرسه محور در ایران: مطالعهای در دبیرستانهای دولتی شهر اهواز. مجله علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز. دوره سوم، سال دوازدهم، شماره 2.
14. نصر اصفهانی، احمدرضا. (1381). برنامه درسی مدرسه محور، چالشها و چشم اندازها. مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان. جلد 4. شماره 2.
15. یارمحمدیان، محمد حسین. (1381). امکان سنجی و راهکارهایی برای غیر متمرکز کردن نظام آموزشی و تفویض اختیارات. مجله دانش و پژوهش. شماره 13 و 14.
ب. انگلیسی
16. Adams, D., & Goldbard, A. (1995).
Comprehensive cultural policy for the state of California. C. A:
icd@wwcd.org [8.21.2002].
17. Ben – Peretz. (1999). Teacher as curriculum. Makers. In: Hussein, T. and Postleth Waite T. N (Eds). International Encyclopedia of Education. pp: 1253-1257. England: Pergamon Press.
18. Fullan, M. (1989). School-based management: Reconceptualizing to improve learning outcomes. Univercity of Torento.
19. Gazile, H. (1998). School-Health management: Theory, research and practice. Colombo: karunarvatne and sonslth.
20. Magzamen, S. (2008). Kichin Asthma: school-based Asthma Education in an urban community. The Journal of School Health.
78(12): 655-665.
21. Marsh, C., Day, C. (1990). Reconceptualization of school-based Curriculum development. New York: the Falmer press.
22. Naido, J., kony, P. (2003). Improving management in the contet of decentralization in Afriea. Association for Development of Education in Afriea.
23. Sabar, N. (1989). school-based curriculum development. International Encyclopedia of Education. Supplementary Volume (1989), N. posthelwaite and. T. Husen (EDS).
24. Skilbeck, M. (2008). School-based curriculum development. London: Harper and Row.