الف. فارسی
اسماعیلی، رضا. (1379). بررسی اوضاع و ویژگیهای فرهنگ عمومی استان اصفهان، (گزارش تحقیق) اصفهان، انتشارات اداره کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اصفهان.
افکاری، فرشته. (1393). نقد و بررسی رویکردهای تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی در کتابهای درسی بخوانیم، بنویسیم، قرآن، هدیههای آسمان، تعلیمات اجتماعی و طراحی الگوی برنامه درسی. رساله دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی.
بیات، فریبرز. (1372). تأثیر عامگرایی بر اخلاق، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
حسنی، محمد. (1394). رویکردهای نوین در تربیت اخلاقی. تهران، انتشارات مدرسه.
حسنی، محمد. (1395). بررسی رویکرد تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی و عمومی دوره ابتدایی. فصلنامه علمی-پژوهشی تربیت اسلامی، (11) بهار و تابستان، 48-28.
درخشه، جلال؛ افتخاری، اصغر و ردادی، محسن. (1394). تحلیل مضمونی اعتماد در اندیشه آیتالله خامنهای، جستارهای سیاسی معاصر. دوره 6 شماره 3، 72- 53.
سجادی، سید مهدی و علیآبادی، ابوالافضل. (1388). تبیین نظریه اخلاق در فلسفه مدرن (کانت) و پست مدرن (فوکو) و نقد تطبیقی دلالتهای آن برای تربیت اخلاقی. فصلنامه تعلیم و تربیت، ( 93) 164- 137.
طالبی، ابوتراب. (1380). بررسی تعارض بین ارزشهای اخلاقی مذهبی و کنشهای اجتماعی دانشآموزان دبیرستانهای منطقه 3و5 شهر تهران، رساله دکتری، دانشگاه تربیت مدرس.
زکاوتیقرگزلو، علی. (1395). رابطه عقل و اخلاق، اندیشههای نوین تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا، 12، (2) تابستان، 187-166.
عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمدسعید؛ فقیهی، ابوالحسن و شیخ زاده، محمد. (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضمونها: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی، دوره 5 شماره 2، 198 -151.
کارور، نجمه؛ خوشبخت، فریبا و مزیدی، محمد. (1394). فهم آموزش اخلاق در مدارس ابتدایی شهر شیراز از دیدگاه معلمان پایه اول. مجله پژوهش برنامه درسی، 4 (2) 162-131.
مصطفوی، حمیده؛ هاشمی، سهیلا و ایزدی، صمد. (1394). تحلیلی بر کارکرد نظام آموزشی در آموزش و رشد اخلاقی دانشآموزان با محوریت محتوای کتب درسی و شیوه تدریس معلمان، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 9 (36) 120-97.
موسوی داودی، سیدمهدی؛ حضوری، محمدجواد؛ نجاری، رضا و رستگار، عباسعلی. (1395). طراحی و تبیین الگوی ارزشهای سازمانی مبتنی بر آموزههای نهجالبلاغه، مدیریت سازمانهای دولتی، دوره 5 شماره 1، 48ـ 33.
میرشاه جعفری، ابراهیم و کلباسی، افسانه. (1388). دیدگاه برنامه درسی اخلاقمدار با تکیه بر پرورش منش. معرفت اخلاقی، 1 (1) 171-194.
وجدانی، فاطمه. (1379). جایگاه یادگیری ضمنی و غیرمستقیم در آموزش اخلاق، فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهش نامه اخلاق، 7 (26) 58-48.
ب. انگلیسی
Curran, R. (2014). Judgment and the aims of education. Social Philosophy and Policy, 31 (1): 2-11.
Hersh, R. H., Paolitto, D. P. & Reimer, J. (1979). Promoting Moral Growth, From Piaget to Kohlberg Longman Inc., New York. (1979(.
Chowdhury, M. (2016). Emphasizing Moral Values Ethics And Character Education In Science Teaching. The Malaysian Online Journal of Educational Science, 4 (2) 1- 16.
Althof, W. & Berkowitz, M. W. (2006). Moral education and character education: their relationship and roles in citizenship education University of Missouri-St. Louis, USA. Journal of Moral Education, 5 (4), 495–518.