پارسا، عبداله (1386). بررسی نگرش و تمایلات رفتاری معلمان در مورد پیشبرد برنامههای جدید درسی، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 1(4) : 138-103.
تاجیک، عزیزالله(1383). «عملکرد معلمان پایة پنجم ابتدایی با توجه به میزان آگاهی آنان از اهداف، روش تدریس، مهارتهای تدریس، کاربرد مواد آموزشی، روش ارزشیابی و کیفیت سؤالهای امتحانی در درس تعلیمات اجتماعی»، تهران، دانشگاه تربیت معلم، رسالة دکتری. بازیابی از سایت: www.Irandoc.ir
زمانی، بیبیعشرت؛ عظیمی، سیدامین (1388). چگونگی بهرهگیری از فناوری در انجام تکالیف درسی علوم دوره ابتدایی کشور انگلستان: بررسی کتابهای راهنما تدریس معلم، فصلنامه نوآوری های آموزشی،7(27): 35-7.
زمانی، بیبیعشرت (1385). بررسی و مقایسه محتوای کتابهای درسی علوم به لحاظ پرورش روحیه تحقیق، تتبع و علمگرایی، طرح پژوهشی ملی وزارت علوم تحقیقات و فناوری: معاونت پژوهشی دانشگاه اصفهان.
زمانی،بی بی عشرت (1384). یاددهی و یادگیری مهارتهای فنآوری اطلاعات در برنامه درسی، فصلنامه کتاب،16 (1):173-185.
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی(1383). مجموعه راهنماهای تولیدکتابهای آموزشی: ویژگیهای کتابهای آموزشی، تهران: انتشارات کمک آموزشی.
فتحی واجارگاه،کوروش(1386). اصول برنامهریزی درسی، تهران؛ ایران زمین.
فتحی واجارگاه، کورش؛ آقازاده، محرم(1386). راهنمای تألیف کتاب های درسی، تهران: آیژ.
محمدی،رضا(1384). راهنمای عملی انجام ارزیابی درونی درنظام آموزش عالی ایران: تجارب ملی وبین المللی، تهران: انتشارات سازمان سنجش وآموزش کشور.
ملایینژاد، اعظم (1391). صلاحیتهاى حرفهاى مطلوب دانشجو معلمان دورة آموزش ابتدایى، فصلنامة نوآوریهاى آموزشى. سال یازدهم ، شمارة 44 .
ملکی، حسن (1383). برنامهریزی درسی (راهنمای عمل)، مشهد: پیام اندیشه.
نجفی، ژاله (1391). ارزشیابی کیفیت درونی برنامه درسی جدید ریاضی پایه اول ابتدایی از دیدگاه مدیران، معلمان و سرگروههای آموزشی در شهرستان ارومیه، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته آموزش ابتدایی، دانشگاه آزاد ارومیه.
نوجوان، سودا (1391). بررسی میزان همخوانی برنامه درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده ریاضی جدیدالتالیف پایه اول ابتدایی. پایان نامه کارشناسی ارشد برنامهریزی درسی، دانشگاه آزاد ارومیه.
Altbach, P.C. (1995). Textbook, the International Encyclopedia of Education, Vol11, editors – in – chif Troston Husen, T. Nevile Post Lethwait.
Aydin, H) .2010). Pre-service elementary science teachers , teaching efficacy beliefs and their sources . Elementary Education online, 9(2) ,694-704,2010.
Cross, A., and Bowden, A.(2009). Essential Primary Science. England, Maiden head: Mc G raw- Hill/Open University Press.
Kendra,s. , and Vikas, M.(2012). Senior school curriculum. Griffith: Central board of secondary education. Retrieved February9,2013, from http://www.griffith.edu.au/students.
La Velle, L.B., et al., (2003). Knowledge transformation through ICT in science Education: A case study in teacherــdriven curriculum development ــcase study 1. British Journal of Educational Technology, 34 (2), pp. 183-199.
Postholm, M. B. (2004), The teacher's role when pupils work on task using ICT in project work, journal of Computer Assisted Learning, Vol. 20, No.3, pp50-58.
Wallace R. M. (2003). Technology and Science Teaching: A New kind of knowledge. Michigan State University. Aviable in: www. Yahoo. Com.
Webb, Mary. (2005). Affordances of ICT in Science learning: implications for an integrated pedagogy. International Journal of Science Education, Volume 27, Number 6, 16. Pp. 705-735(31).
Westburg , I. (1991). Text books. The International Encyclopedia of curriculum. York: Pergamon, press.