براتی دهقی، فرزانه. (1396). بررسی خوانشپذیری کتابهای عربی دوره اول متوسطه بر اساس تکنیک خوانایی کلوز. استاد راهنما: مریم جلائی . کاشان، ایران: دانشگاه کاشان.
حبیبی آذر، افسانه؛ حبیبی آذر، بهنام و رضوی، اعظم. (2015م). بررسی میزان فعال و غیرفعال بودن محتوای کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی در سال 1393. International Conference on Modern Approach in Humanities –Kualalumpur- MALAYSIA. 14 December.
حسن مرادی، نرگس. ( 1396). تحلیل محتوای کتاب درسی، چاپ پنجم، تهران، ایران : انتشارات آییژ.
رحمانی، اسحاق و اعظمینژاد، وحید. (1396). تحلیل محتوی کتاب اللغة العربیة للصف الثامن فی ایران علی أساس معاییر اختیار و تنظیم المحتوی الدراسی من وجهة نظر المعلمین فی مدینة یاسوج، مجله دراسات فی تعلیم اللغة العربیة و تعلمها، شماره 3، 11-36 .
رسولی، مهستی و امیرآتشانی، زهرا. (1390). تحلیل محتوا با رویکرد کتب درسی، تهران، ایران: انتشارات جامعهشناسان.
سمیعی، اعظم و افضلخانی، مریم. (1392). تحلیل محتوای کتاب هدیههای آسمانی پایه ششم ابتدایی از منظر فعال و غیرفعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی در سال تحصیلی 92-1391، مجله پژوهشهای برنامه درسی، شماره دوم، دوره سوم، 119-136.
سیف، علیاکبر. (1377). روانشناسی تربیتی، تهران، ایران: انتشارات رشد.
کرمی، زهره؛ اسدبیگی، پژمان و کرمی، مهدی. ( 1392). تحلیل محتوای کتاب ریاضی 1 پایه اول متوسطه بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطه شناختی بلوم، پژوهش در برنامهریزی درسی ، شماره10، (پیاپی 37) ، 167-179.
محمدی، مهدی؛ وحیدزادگان، علیرضا و زینعلی، فاطمه. (1395). مقایسه اهمیت و قابلیت اجرایی دروس دوره کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاههای منتخب داخلی و خارجی از دیدگاه اعضای هیأت علمی و دانشجویان: ارائه برنامه درسی پیشنهادی، مجله پژوهشهای برنامه درسی، دوره ششم، شماره اول، 39-65 .
مزیدی، محمد و شفیعی، محبوبه. (1395). تحلیل محتوای کتابهای دین و زندگی دوره متوسطه بر مبنای مقولههای مفاهیم اساسی هفتگانه در کتاب راهنمای تدریس و مؤلفههای بیست و چهارگانه اهداف در قلمرو باورها و گرایشها، مجله پژوهشهای برنامه درسی، دوره ششم، شماره اول، 67-99 .
ملکی، حسن. (1379). برنامهریزی درسی (راهنمای عمل)، مشهد، ایران: پیام اندیشه.
نیکنفس، سعید. (1392). نقش تحلیل محتوا در فرایند آموزش و طراحی کتابهای درسی، مجله جهانی رسانه، دوره8. شماره 2. 124-150.
یافتیان، نرگس و بشیر، آرزو. (1395). تحلیل فصل جبر و معادله کتاب ریاضی پایه هفتم بر اساس پنج الگوی مختلف، نشریه فناوری آموزش، جلد11، شماره 2، 105-117 .
Berelson, B. (1952). Content Analysis in Communication Research. Glencoe, IL: Free Press.
Fakhry Ramadhan, A. (2016). A Content Analysis Based on Contextual Learning Materials in Curriculum 2013 Textbook “Talk Active” . An Essay Presented to Faculty of Tarbiyat and Teachers Traning in Partial Fullfillment of the Requirements for the Degree of S.Pd. in Department of English Education. JAKARTA.
Farajollahi, M., Alagha, F. & Shahmohammadi, N. (2014). The Content Analysis of the Experimental Science Book of Second Grade of Guidance School Based on the Amount of Attention to the Areas of Creativity and Implementing with Guilford’s mental exercise. Procedia- Social and Behavioral Sciences 114. 148-153.
Kimberly, A. N. (2017). The Content Analysis Guidebook. Second Edition, Cleveland State University, SAGE Publications Ltd.
Mehdi Pour, A., Lajmiri, L. & Ahmadi,GH. (2017) . Content Analysis of Experimental Sciences Book of Fifth-Grade Elementary Based on William Rumi Method. Specialty Journal of Humanities and Cultural Science, Vol, 2 (3): 60-67.
Roger, S. (1990). The Elaboration of School Textbooks, Methodological Guide, (UNESCO).
Romey, D. W. (1968). Inquiry Techniques For Teaching Science. Prentice-Hall, International Inc, Englewood Cliffs, New Jersey. USA.
Sargolzaei Moghadam, S. & Jamali Nasab, I. (2014). The Analysis Enabled First Physics Book of Secondary Education Content by William Romey Method. Science and Engineering Investigations. Vol; 3, issue 27, April, ISSN: 2251- 8843.
Vakili, Kh. & Mansouri, Z. (2016). A Study on the Analysis of Sosial Studies Textbook of Sixth Grade Elementary School: According to William Roman Technique. The Social Sciences 11 (12).