الف. فارسی
اوجاقی، علی؛ هاشمنژاد، علیرضا. (1378). بررسی تأثیر آموزشهای کاربردی در جلوگیری از افت تحصیلی سوادآموزان استان آذربایجان شرقی. دفتر برنامهریزی و آموزش نیروی انسانی استان آذربایجان شرقی.
چوپان کشتایی، علیاصغر؛ بخشایشی، محمود. (1377). بررسی دیدگاه آموزشیاران در خصوص جذب سوادآموزان شهرستان مشهد مقدس منطقه 2. مشهد: نهضت سوادآموزی استان خراسان.
حافظی، علی. (1379). بررسی علل مردودی سوادآموزی دورة تکمیلی، و پایانی و پنجم بزرگسالان در درس املاء ، سیرجان: نهضت سوادآموزی.
حقی، ناصر. (1370). علل مردودی سوادآموزان دوره مقدماتی سوادآموزی. تهران: سازمان نهضت سوادآموزی.
شاه علیلو، بهزاد؛ غنیمی، محمد. (1377). بررسی موانع جذب بیسوادان دوره مقدماتی نهضت سوادآموزی آذربایجان غربی در سال 1376. ارومیه: نهضت سوادآموزی استان آذربایجان غربی.
عابدی دهقی، لطفعلی. (1370). بررسی راههای متناسب سازی برنامه سوادآموزی با نیازها و شرایط سوادآموزان. اصفهان: دانشکده علوم تربیتی.
فتحی آذر، اسکندر. (1382). روشها و فنون تدریس. تبریز: دانشگاه تبریز.
غفاری، سعید. (1379). آموزش بزرگسالان و نوسوادان. تهران: چاپار.
کردزنگنه، شهناز. (1373). بررسی میزان تناسب اهداف رفتاری کتاب فارسی دوره مقدماتی با سطوح یادگیری. تهران: سازمان نهضت سوادآموزی.
لطفی، احمد. (1375). بررسی میزان تسلط سوادآموزان دوره مقدماتی بر مهارتهای خواندن. تهران: نهضت سوادآموزی.
ملائی، بهزاد. (1378). بررسی عوامل مؤثر در عدم ادامه تحصیل خواهران بزرگسال نهضت سوادآموزی از دیدگاه آموزشیاران شهرستان سنندج. دفتر برنامهریزی و آموزش نیروی انسانی استان کردستان.
مهنایی، سیدقاسم. (1378). بررسی علل ترک تحصیل سوادآموزان پنجم بزرگسال نهضت سوادآموزی استان کهکیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی 78-1377. دفتر برنامهریزی و آموزش نیروی انسانی استان کهکیلویه و بویراحمد.
هوشنگی و همکاران. (1369). بررسی علل افت تحصیلیسوادآموزان. تهران: سازمان نهضت سوادآموزی.
ب. انگلیسی
Barttlett, L. (2008). Literacy verb: Exploring what literacy is and what literacy does. International Journal of Educational Development. 28: 737-753.
Durgunoglu, A., Oney, B. & Kuscul, H. (2003). Development & evaluation of an adult literacy program in Turkey. International Journal of Educational Development, 23:
17-36.
Kim, P., Miranda, T. & Olaciregui, C. (2008). Pocket School: Exploring mobile technology as a sustainable literacy education option for underserved indigenous children in Latin America. International Journal of Educational Development, 28: 435–445.
Maruatona, T. (2004). State hegemony and planning and implementation Journal of literacy education in Botswana. International of Educational Development, 24: 53-65.
Puchner, L. (2003). Women and literacy in rural Mali. International Journal of Educational Development, 23:
439-458.
Shi, Yan & Tsang, M. (2008). Evaluation of adult literacy education in the United States: A review of methodological issues. Educational Research Review, 3: 187–217.
Snow, C. E., Barnes, W., Chandlar, J., Goodman, I. & Hemphill, L. (1991). Unfulfilled Expectations. Harvard University Press, Cambridge, MA.
Street, B. (Ed.), (1993). Cross-cultural approaches to literacy. Cambridge: Cambridge Studies. In: Oral and Literate Culture. Cambridge University Press.
Street, B. V. (2005). Recent applications of New Literacy Studies in educational contexts. Research in the Teaching of English, 39 (4): 417-423.
UNESCO. (1997). Final report: The fifth international conference on adult education. UNESCO, Humburg.