Document Type : Research Paper

Authors

1 Associate Professor of Al-Zahra University (Corresponding Author)

2 Associate Professor of Al-Zahra University

3 Master of Al-Zahra University

Keywords


الف. فارسی
افضلان، فریده. (1384). دانش­آموزان و تاریخ. مجله رشد تاریخ. دوره ششم. شماره4.
برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. نگاشت پنجم. تهران: سازمان پژوهش و برنامه­ریزی آموزش­وپرورش. دبیرخانه طرح تولید برنامه درسی (1388).
بهارلو، م. (1387). بررسی جایگاه هویت ملی در کتاب­های درسی رشته­های ریاضی فیزیک، علوم تجربی. پایان­نامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روان­شناسی-دانشگاه الزهرا
خویی نژاد، غلامرضا. (1383). «تعریف برنامه درسی» در: برنامه درسی، نظرگاه­ها، رویکردها و چشم­اندازها. ویراستار محمود مهرمحمدی، تهران: سمت.
خیراندیش، عبدالرسول. (1391). کاربردی ساختن آموزش تاریخ، رشد آموزش تاریخ. دوره سیزدهم. شماره 3.
خیراندیش، عبدالرسول. (1389). آموزش تاریخ در خانه. رشد آموزش تاریخ. دوره یازدهم. شماره 3. دفتر انتشارات کمک آموزشی سازمان پژوهش و برنامه­ریزی آموزشی.
خیراندیش، عبدالرسول. (1384). آموزش رسمی تاریخ، ضرورت­ها و تنگناها. مجله رشد آموزش تاریخ، دوره ششم.شماره 3.
شکاری، عباس و خدادادی، مهدی. (1390). کاربست اصول و معیارهای سازمان­دهی محتوای برنامه درسی تاریخ ایران و جهان در دوره متوسطه، مجله علمی پژوهشی«پژوهش­های برنامه درسی». انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، دوره اول، شماره دوم، پاییز و زمستان 90.
شمشیری، بونوشادی،م. (1386). بررسیمیزانبرخورداریکتبفارسیوتعلیماتاجتماعیدورهراهنماییتحصیلیازمؤلفه­هایهویتملی،فصلنامهمطالعاتبرنامهدرسی،سالدوم،شماره 61،صفحه78-51.
صادقزاده،رقیه. (1386). بررسینمادهایهویتملیدرکتاب­هایدرسیتاریخوادبیاتفارسیدورهمتوسطهرشتهعلومانسانی، پایان­نامهکارشناسیارشد،دانشکدهعلومتربیتیوروان­شناسی دانشگاهالزهرا.
فتحی واجارگاه، کوروش. (1392). برنامه درسی به سوی هویت­های جدید. مؤسسه پژوهشی برنامه­ریزی درسی و نوآوری­های آموزشی: آییژ. چاپ دوم.
فتحی واجارگاه، کوروش. (1388). اصول و مفاهیم برنامه­ریزی درسی. تهران: بال.
کانل، و. ف. (1368). تاریخ آموزش­وپرورش در قرن بیستم. ترجمه حسن افشار. تهران: نشر مرکز.
گال، رژه. (1384). تاریخ تربیت. ترجمه محمد مشایخی. تهران: بینام.
ملکی، حسن. (1390). برنامه­ریزی درسی (راهنمای عمل). چاپ شانزدهم. تهران: پیام اندیشه.
مهدی­زاده، احمد. (1385). مجله رشد آموزش تاریخ. شماره 25. وزارت آموزش­وپرورش، زمستان 85.
مهرمحمدی، محمود. (1390). برنامه درسی نظرگاه ها، رویکردها و چشم­اندازه. ویراست دوم. تهران: سمت.
هاشمی، حمید. ( 1385). تاریخ ایران از آغاز تا عصر حاضر. انتشارات: فرهنگ و قلم.
 
ب. انگلیسی
Berk, neval akca. (2011). ”the topics that students are curious about in the history lesson”,procedia social behaverial sciences 15.
Braun, V. & Clarke, V. (2006).” Using thematic analysis in psychology”, qualilative research in psychology, Vol3, No2 curriculum K.S.A llyn Bacon.
Chrysa, Tamisoglou. (2010). ”Students idea about school history: a view from Greece”,procedia social and behavioral science.
Geerte, Msavenije. & Nicola, Brauch. (2019). ”sensitivities in history teaching across Europe and Israel”,pedagogy,culture and society.
Muriirs Isabella Mwathwana. & Chegge hangai. (2014).”an analysis of history teaching methodology in high school: a case of tigania and igmbe districts”, journal of education and practice
Robert thorp. & Anders persoon. (2020). ”on historical thinking and the history educational challenge”, educational philosophy and theory.