هدف این پژوهش سنجش میزان تحقق اهداف برنامه درسی تفکر و پژوهش از دیدگاه آموزگاران پایه ششم شهرستان ایذه در سال تحصیلی 94-93 بود. این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی بود. جامعة آماری شامل 119 نفر آموزگاران پایه ششم بود که 90 نفر به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. پس از انتخاب گروه نمونه با استفاده از پرسشنامة محقق ساخته که بر اساس طیف لیکرت در پنج گزینه تهیه شده بود، اطلاعات گردآوری و تجزیه و تحلیل شد. روایی پرسشنامه با استفاده از نظر متخصصان تأیید و پایایی آن نیز با روش آلفای کرونباخ برابر 88./. بهدست آمد. برای تحلیل دادهها از روش آماری (t تک نمونهای) استفاده شد. نتایج بهدست آمده بیانگر آن است که اهداف برنامة درسی تفکر و پژوهش از دیدگاه آموزگاران پایه ششم شهرستان ایذه تحقق یافته است. بدین معنی که از دیدگاه آموزگاران توانایی استنباط، استدلال و نتیجهگیری، کنجکاوی، کسب صفات و ویژگیهای منش تفکر، کسب نگرشهای درست نسبت به یافتههای علمی، توانایی قضاوت دربارة اعمال و رفتار خود و دیگران در دانشآموزان از حد متوسط بالاتر است.