%0 Journal Article %T سنجش میزان تحقق اهداف برنامة درسی تفکر و پژوهش از دیدگاه آموزگاران پایة ششم شهرستان ایذه در سال تحصیلی 94- 93 %J پژوهش‌های برنامه درسی %I دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی %Z 2251-6794 %A محمودی بردزردی, سعید %A هاشمی نصرت آباد, تورج %A واحدی, شهرام %D 2019 %\ 02/20/2019 %V 8 %N 2 %P 28-47 %! سنجش میزان تحقق اهداف برنامة درسی تفکر و پژوهش از دیدگاه آموزگاران پایة ششم شهرستان ایذه در سال تحصیلی 94- 93 %K اهداف برنامه درسی %K تفکر و پژوهش %K آموزگاران پایه ششم %R 10.22099/jcr.2019.5118 %X هدف این پژوهش سنجش میزان تحقق اهداف برنامه درسی تفکر و پژوهش از دیدگاه آموزگاران پایه ششم شهرستان ایذه در سال تحصیلی 94-93 بود. این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی بود. جامعة آماری شامل 119 نفر آموزگاران پایه ششم بود که 90  نفر به روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. پس از انتخاب گروه نمونه با استفاده از پرسش‌نامة محقق ساخته که بر اساس طیف لیکرت در پنج گزینه تهیه شده بود، اطلاعات گردآوری و تجزیه و تحلیل شد. روایی پرسش‌نامه با استفاده از نظر متخصصان تأیید و پایایی آن نیز با روش آلفای کرونباخ برابر 88./. به­دست آمد. برای تحلیل داده­ها از روش آماری (t تک ­­نمونه­ای) استفاده شد. نتایج به­دست آمده بیانگر آن است که اهداف برنامة درسی تفکر و پژوهش از دیدگاه آموزگاران پایه ششم شهرستان ایذه تحقق یافته است. بدین ­معنی که از دیدگاه آموزگاران توانایی استنباط، استدلال و نتیجه­گیری، کنجکاوی، کسب صفات و ویژگی­های منش تفکر، کسب نگرش­های درست نسبت به یافته­های علمی، توانایی قضاوت دربارة اعمال و رفتار خود و دیگران در دانش­آموزان از حد متوسط بالاتر است.    %U https://jcr.shirazu.ac.ir/article_5118_543a48ab27180173f2866f4daa9defcd.pdf