الف. فارسی
احمدی، پروین. (بیتا). «طبقهبندی جیکوبز». دانشنامه ایرانی برنامه درسی، بارگیری شده از www.daneshnamehicsa.ir
احمدی، پروین. (1390). طراحی و سازماندهی محتوای برنامه درسی. تهران: آییژ.
احمدی، پروین. (1388). «برنامه درسی میانرشتهای». فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، 3(2): 126-97.
ادیبحاجباقری، محسن؛ پرویزی، سرور و صلصالی، مهنوش. (1390). روشهای تحقیق کیفی. تهران: بشری.
بین، جیمز. (1393). تلفیق برنامه درسی: طرحریزی هسته اصلی آموزشوپرورش آزادمنشانه. ترجمه غلامرضا خوینژاد و پروین احمدی. تهران: انتشارات آییژ و انجمن مطالعات برنامه درسی.
پرویزیشاد، اکرم. (1397). مطالعات تطبیقی برنامه درسی هنر دوره ابتدایی ایران و کانادا (ایالت انتاریو) و جایگاه رویکرد تلفیق در آن. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
تقیپورظهیر، علی. (1387). برنامهریزی درسی برای مدارس ابتدایی در هزاره سوم. تهران: آگه.
رضایی، منیره. (1392). «نقش معلم در آموزش/ تدریس». دانشنامه ایرانی برنامه درسی http://www.daneshnamehicsa.ir
رضوی، سیدهعصمت. (1395). امکان اجرای برنامه درسی به شیوه تلفیقی در پایه دوم ابتدایی: مطالعه موردی. پایاننامه کارشناسی ارشد برنامهریزی درسی. دانشگاه بیرجند، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. بازیابی شده در http://ganj.irandoc.ac.ir.
شریفی، علیرضا. (1392). «بررسی وضعیت برنامهریزی درسی در سیستم آموزشوپرورش ابتدایی ایران». فصلنامه تعلیم و تربیت، 119: 92-73 .
شورای عالی انقلاب فرهنگی. (1390). سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. تهران: آذر ماه 1390.
شیربیگی، ناصر؛ قادرزاده، امید و تمسکی، مریم. (1393). «درک و تجربه اعضای هیأت علمی از روند آشنایی در ابتدای استخدام و روزهای اول کار». فصلنامه تحقیقات منابع انسانی، دانشگاه امام حسین، 7(2): 179- 207 .
صافی، احمد. (1394). آموزش ابتدایی، متوسطه و دبیرستان. تهران: سمت.
صنیعی، مریم. (1396). بررسی ادراک معلمان دوره ابتدایی شهر تبریز از برنامه درسی علوم تلفیقی. پایاننامه کارشناسی ارشد برنامهریزی درسی. دانشگاه تبریز، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه علوم تربیتی- برنامهریزی درسی. بازیابی شده در http://ganj.irandoc.ac.ir.
ضیایی، گیتی. (1397). تأثیر برنامه درسی تلفیق شده با هنر بر خلاقیت دانشآموزان پایه سوم ابتدایی سیلوانا. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی، مرکز پیام نور تبریز. بازیابی شده در http://ganj.irandoc.ac.ir.
فرند، فاطمه. (1397). تجربه معلمان دوره ابتدایی از انواع مدلهای تلفیق برنامه درسی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه کردستان، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی. بازیابی شده در http://ganj.irandoc.ac.ir.
عباسی، حسن. (1395). امکانسنجی برنامه درسی تلفیقی در دروس علوم تجربی، علوم اجتماعی و تربیت بدنی در دوره ابتدایی از نگاه معلمان و متخصصان برنامه درسی در شهرستان همدان، سال تحصیلی 95-94. پایاننامه کارشناسی ارشد برنامهریزی درسی. دانشگاه تهران، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. بازیابی شده در http://ganj.irandoc.ac.ir.
فتحیواجارگاه، کوروش. (1383). «امکانسنجی مشارکت معلمان در فرایند برنامهریزی درسی در نظام آموزشوپرورش ایران». فصلنامه نوآوری های آموزشی، 3(2): 87-94.
کلیفروش، مریم. (1397). امکانسنجی تلفیق برنامههای درسی هنر و علوم پایه چهارم ابتدایی در شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور استان اصفهان، مرکز پیام نور اصفهان. بازیابی شده در http://ganj.irandoc.ac.ir .
کرامتی، محمدرضا. (1397). ارزیابی برنامه درسی با نگاه راهبردی. تهران، رشد.
ماهروزاده، طیبه و نورآبادی، سولماز. (1393). «تلفیق علم و تکنولوژی در برنامه درسی دوره ابتدایی». فصلنامه پژوهشهای تربیتی، 1(29). 18-40.
متینفر، نرگس. (1397). اثربخشی اجرای برنامه درسی تلفیقی هنر بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان در درس مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. بازیابی شده در http://ganj.irandoc.ac.ir .
موسیپور، نعمتاله. (1387). «برنامهریزی درسی در ایران معاصر». فصلنامه تعلیم و تربیت، 96: 125-83.
مهرمحمدی، محمود. (بیتا). «مفهومشناسی تلفیق در برنامهریزی درسی». دانشنامه ایرانی برنامه درسی، 5-1 ،.www.daneshnamehicsa.ir
مهرمحمدی، محمود. (1398). برنامه درسی نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها. ویراست سوم، چاپ دهم، تهران: سمت.
هاشمزاده، فاطمه؛ خنجرخانی، مسعود و حیدرزادگان، علیرضا. (1398). «بررسی تأثیر رویکرد تلفیق برنامه درسی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه چهارم شهرستان خاش». فصلنامه مطالعات روانشناسی تربیتی، 16(33): 198-171.
یاقوتیشیخنشین، حمیده؛ جوادیپور، محمد و خسروی، علیاکبر. (1390). ضرورت و امکانسنجی رویکرد تلفیقی در برنامه درسی تربیت بدنی دوره ابتدایی. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران، دانشکده روانشناسی و علوم اجتماعی. بازیابی شده از http://ganj.irandoc.ac.ir/
ب. انگلیسی
Jacobs, H. H. (1989). Interdisciplinary curriculum: design and Implementation. Association for Supervision and Curriculum Development, 1250 N. Pitt Street, Alexandria.
Poonsri Vate-U-Lan. (2015). Transforming Classrooms through Game-Based Learning: A Feasibility Study in a Developing CountryGraduate School Thailand of eLearning, Assumption University, Bangkok, 46 International Journal of Game-Based Learning, 5(1), 46-57, January-March
Webb, P. & Pearson, P. (2008). “An Integrated Approach to teaching Games for understanding (TGFU)”. Asia pacific sport in Education conference: Ngunyawaiendi yerthoappendi play to Educate. A delaide. 21 January 2008.