%0 Journal Article %T مقایسه‌ی میزان هم خوانی طرح ارزشیابی توصیفی قصد شده با اجرا شده در مدارس ناحیه یک شیراز %J پژوهش‌های برنامه درسی %I دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی %Z 2251-6794 %A بوستانی, افسانه %A فانی, حجت اله %A اوجی نژاد, احمدرضا %D 2013 %\ 02/19/2013 %V 2 %N 2 %P 119-140 %! مقایسه‌ی میزان هم خوانی طرح ارزشیابی توصیفی قصد شده با اجرا شده در مدارس ناحیه یک شیراز %K ارزشیابی توصیفی قصد شده %K ارزشیابی توصیفی اجرا شده %K شیراز %R 10.22099/jcr.2013.1951 %X هدف این پژوهش، مقایسه‌ی میزان هم خوانی طرح ارزشیابی توصیفی قصد شده با  اجرا شده بوده و برای انجام آن از روش تحقیق توصیفی- پیمایشی استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق، شامل تمام معلمان پایه‌های اول تا سوم دوره‌ی ابتدایی ناحیه یک شیراز بوده که نمونه ای به حجم 244 نفر از آنان به وسیله‌ی روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات تحقیق، چک لیست محقق ساخته، جهت مشاهده‌ی عمل کرد معلمان و پرسش نامه‌ی محقق ساخته، جهت سنجش نگرش، امکانات و آگاهی معلمان بوده، به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که تفاوت معناداری بین طرح ارزشیابی توصیفی قصد شده و آنچه هم اکنون در مدارس در حال اجرا است و نیز تفاوت معناداری بین نگرش، امکانات و آگاهی موجود معلمان با آنچه که برای اجرای طرح مورد نیاز است، وجود دارد. علاوه بر آن، نتایج حاکی از وجود رابطه‌ی معنادار بین نگرش، امکانات و آگاهی معلمان و عمل کرد آن‌هاست؛ که از این میان مؤلفه‌های نگرش و آگاهی توان بیشتری برای پیش بینی عمل کرد معلمان دارد و نگرش بیشترین توان را در این زمینه داشته است. %U https://jcr.shirazu.ac.ir/article_1951_114e4fc6acd298314845f5da16596be8.pdf