نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آموزش تحلیل محتوای آموزش سواد اقتصادی در پایه‌ ششم ابتدایی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 85-103]
  • آموزش ارزیابی سواد زیست‌محیطی دانش‌آموزان و چالش‌های اجرایی آموزش محیط‌ زیست در مدارس متوسطه [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 288-313]
  • آموزش شهروندی مطالعه چگونگی «آموزش شهروندی» در برنامه‌ی درسی: سنتز پژوهی مطالعات انجام شده در دو دهه‌ی اخیر [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 255-287]
  • آموزش صلح ویژگی‌های برنامه‌ی درسی صلح‌محور بر اساس آموزه‌های فلسفه‌ی میان‌فرهنگی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 104-138]
  • آموزش محیط ‌زیست ارزیابی سواد زیست‌محیطی دانش‌آموزان و چالش‌های اجرایی آموزش محیط‌ زیست در مدارس متوسطه [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 288-313]

ا

  • ادراک معلمان مطالعه‌ی پدیدارشناختی تجارب و ادراک معلمان دوره ابتدایی از برنامه درسی علوم تلفیقی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 113-139]
  • استعدادهای درخشان چالش‌های تفکیک دانش‌آموزان تیزهوش و سرآمد: رویکرد ترکیبی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 260-298]
  • الگوی تطبیق طراحی الگویی برای تطبیق نظام‌های تربیت‌معلم [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 224-259]
  • الگوی روبرتس شناسایی عوامل کلیدی موفقیت دوره‌های MOOC: سنتزپژوهی براساس مدل روبرتس [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 139-162]
  • الگوی کارورزی خود شرح‌حال‌نویسی مشارکتی: الگویی نوین و منطبق با برنامه‌ی درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 44-84]
  • الگوی کیفی تأثیر اجرای الگوی کیفی مدیریت فرایندهای یاددهی-یادگیری بر تأمین نیازها و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 27-43]
  • انگیزش تبیین مدل علّی عوامل مدرسه‌ای بر رفتارهای تحصیلی با واسطه‌گری عوامل فردی (خودکارآمدی و خودتنظیمی) [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 314-338]

ب

  • بازی آموزشی تأثیر بازی دارت آموزشی بر میزان یادگیری مفاهیم اساسی ریاضی پایه‌ی اول دوره‌ی ابتدایی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 30-53]
  • بازنمایی عریان بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی‌های تصویری بر توانایی حل مسائل کلامی ریاضی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 200-224]
  • بازنمایی کمک‌کننده بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی‌های تصویری بر توانایی حل مسائل کلامی ریاضی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 200-224]
  • باور معرفت‌شناختی بررسی باورهای معرفت‌شناختی مدرسان دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم فکور با توجه به ویژگی‌های جمعیت‌شناختی آن‌ها [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 299-319]
  • برنامه درسی مطالعه چگونگی «آموزش شهروندی» در برنامه‌ی درسی: سنتز پژوهی مطالعات انجام شده در دو دهه‌ی اخیر [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 255-287]
  • برنامه‌ی درسی ویژگی‌های برنامه‌ی درسی صلح‌محور بر اساس آموزه‌های فلسفه‌ی میان‌فرهنگی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 104-138]
  • برنامه درسی اجرا شده کاوش برنامه درسی اجرا شده دروس تربیتی؛ نظریه‌ای داده بنیاد [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 75-112]
  • برنامه درسی علوم تلفیقی مطالعه‌ی پدیدارشناختی تجارب و ادراک معلمان دوره ابتدایی از برنامه درسی علوم تلفیقی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 113-139]

پ

  • پداگوژی برخوردار از ربط فرهنگی تبیین مفهوم کارآمدی فرهنگی معلمان در مواجهه با بسترهای دارای تنوع فرهنگی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 225-254]
  • پدیدارشناختی تجربیات زیسته‌ی دبیران عربی از دلایل ناکارآمدی آموزش زبان عربی: مطالعه‌ای پدیدارشناختی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 1-26]

ت

  • تحلیل محتوا بررسی تطبیقی کتاب عربی اول راهنمایی با کتاب عربی پایه‌ی هفتم از منظر فعال و غیرفعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 167-187]
  • تحلیل محتوا تحلیل محتوای آموزش سواد اقتصادی در پایه‌ ششم ابتدایی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 85-103]
  • تربیت مربی پیش‌دبستانی طراحی چارچوب برنامه‌ درسی تربیت مربی پیش‌دبستانی در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 1-29]
  • تربیت معنوی بررسی برخی مؤلفه‌های برنامه درسی تربیت معنوی در چارچوب سنت‌گرایی سید‌حسین نصر [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 320-355]
  • تیزهوش چالش‌های تفکیک دانش‌آموزان تیزهوش و سرآمد: رویکرد ترکیبی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 260-298]
  • تصاویر بی‌فایده بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی‌های تصویری بر توانایی حل مسائل کلامی ریاضی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 200-224]
  • تصاویر ضروری بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی‌های تصویری بر توانایی حل مسائل کلامی ریاضی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 200-224]
  • تفریق‌های اساسی تأثیر بازی دارت آموزشی بر میزان یادگیری مفاهیم اساسی ریاضی پایه‌ی اول دوره‌ی ابتدایی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 30-53]
  • تکنیک ویلیام رومی بررسی تطبیقی کتاب عربی اول راهنمایی با کتاب عربی پایه‌ی هفتم از منظر فعال و غیرفعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 167-187]
  • تنوع فرهنگی تبیین مفهوم کارآمدی فرهنگی معلمان در مواجهه با بسترهای دارای تنوع فرهنگی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 225-254]

ج

  • جمع‌های اساسی تأثیر بازی دارت آموزشی بر میزان یادگیری مفاهیم اساسی ریاضی پایه‌ی اول دوره‌ی ابتدایی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 30-53]

چ

  • چارچوب برنامه درسی طراحی چارچوب برنامه‌ درسی تربیت مربی پیش‌دبستانی در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 1-29]

خ

  • خودشرح‌حال نویسی مشارکتی خود شرح‌حال‌نویسی مشارکتی: الگویی نوین و منطبق با برنامه‌ی درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 44-84]

د

  • دارت آموزشی تأثیر بازی دارت آموزشی بر میزان یادگیری مفاهیم اساسی ریاضی پایه‌ی اول دوره‌ی ابتدایی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 30-53]
  • دانشجومعلم خود شرح‌حال‌نویسی مشارکتی: الگویی نوین و منطبق با برنامه‌ی درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 44-84]
  • دانشگاه فرهنگیان کاوش برنامه درسی اجرا شده دروس تربیتی؛ نظریه‌ای داده بنیاد [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 75-112]
  • دانشگاه فرهنگیان بررسی باورهای معرفت‌شناختی مدرسان دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم فکور با توجه به ویژگی‌های جمعیت‌شناختی آن‌ها [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 299-319]
  • دبیران عربی تجربیات زیسته‌ی دبیران عربی از دلایل ناکارآمدی آموزش زبان عربی: مطالعه‌ای پدیدارشناختی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 1-26]
  • دروس تربیتی کاوش برنامه درسی اجرا شده دروس تربیتی؛ نظریه‌ای داده بنیاد [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 75-112]
  • دوره ابتدایی مطالعه‌ی پدیدارشناختی تجارب و ادراک معلمان دوره ابتدایی از برنامه درسی علوم تلفیقی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 113-139]
  • دوره ابتدایی تأثیر اجرای الگوی کیفی مدیریت فرایندهای یاددهی-یادگیری بر تأمین نیازها و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 27-43]
  • دوره کاردانی طراحی چارچوب برنامه‌ درسی تربیت مربی پیش‌دبستانی در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 1-29]

ر

  • رشته آموزش ابتدایی کاوش برنامه درسی اجرا شده دروس تربیتی؛ نظریه‌ای داده بنیاد [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 75-112]
  • رشته‌های علوم تربیتی بررسی وضعیت موجود چهار عنصر برنامه درسی زبان تخصصی رشته‌های علوم تربیتی و فاصله آن تا وضعیت مطلوب از نظر دانشجویان تحصیلات تکمیلی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 140-166]
  • رفتارهای تحصیلی تبیین مدل علّی عوامل مدرسه‌ای بر رفتارهای تحصیلی با واسطه‌گری عوامل فردی (خودکارآمدی و خودتنظیمی) [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 314-338]
  • روایت‌های زندگی خود شرح‌حال‌نویسی مشارکتی: الگویی نوین و منطبق با برنامه‌ی درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 44-84]
  • روش بیهام و مایر شایستگی‎های کانونی مربی تربیت جنسی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 163-199]

ز

  • زبان تخصصی بررسی وضعیت موجود چهار عنصر برنامه درسی زبان تخصصی رشته‌های علوم تربیتی و فاصله آن تا وضعیت مطلوب از نظر دانشجویان تحصیلات تکمیلی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 140-166]
  • زبان عربی تجربیات زیسته‌ی دبیران عربی از دلایل ناکارآمدی آموزش زبان عربی: مطالعه‌ای پدیدارشناختی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 1-26]

س

  • سید‌حسین نصر بررسی برخی مؤلفه‌های برنامه درسی تربیت معنوی در چارچوب سنت‌گرایی سید‌حسین نصر [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 320-355]
  • سرآمد چالش‌های تفکیک دانش‌آموزان تیزهوش و سرآمد: رویکرد ترکیبی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 260-298]
  • سرمایه اجتماعی چالش‌های تفکیک دانش‌آموزان تیزهوش و سرآمد: رویکرد ترکیبی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 260-298]
  • سنتزپژوهی شناسایی عوامل کلیدی موفقیت دوره‌های MOOC: سنتزپژوهی براساس مدل روبرتس [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 139-162]
  • سنتزپژوهی مطالعه چگونگی «آموزش شهروندی» در برنامه‌ی درسی: سنتز پژوهی مطالعات انجام شده در دو دهه‌ی اخیر [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 255-287]
  • سنت‌گرایی بررسی برخی مؤلفه‌های برنامه درسی تربیت معنوی در چارچوب سنت‌گرایی سید‌حسین نصر [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 320-355]
  • سواد اقتصادی تحلیل محتوای آموزش سواد اقتصادی در پایه‌ ششم ابتدایی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 85-103]
  • سوادآموزی و سوادآموزی بزرگ‌سالان مطالعه‌ای در ارتباط با نگرش مردم درباره‌ی مشارکت‌های مردمی در پیاده‌سازی و گسترش سوادآموزی بزرگ‌سالان [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 54-74]
  • سواد زیست‌محیطی ارزیابی سواد زیست‌محیطی دانش‌آموزان و چالش‌های اجرایی آموزش محیط‌ زیست در مدارس متوسطه [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 288-313]

ش

  • شایستگی‎های کانونی شایستگی‎های کانونی مربی تربیت جنسی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 163-199]
  • شهروند مطالعه چگونگی «آموزش شهروندی» در برنامه‌ی درسی: سنتز پژوهی مطالعات انجام شده در دو دهه‌ی اخیر [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 255-287]

ط

  • طرح نیمه آزمایشی تأثیر اجرای الگوی کیفی مدیریت فرایندهای یاددهی-یادگیری بر تأمین نیازها و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 27-43]

ع

  • عدالت آموزشی چالش‌های تفکیک دانش‌آموزان تیزهوش و سرآمد: رویکرد ترکیبی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 260-298]
  • عملکرد تحصیلی تأثیر اجرای الگوی کیفی مدیریت فرایندهای یاددهی-یادگیری بر تأمین نیازها و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 27-43]
  • عناصر برنامه درسی بررسی وضعیت موجود چهار عنصر برنامه درسی زبان تخصصی رشته‌های علوم تربیتی و فاصله آن تا وضعیت مطلوب از نظر دانشجویان تحصیلات تکمیلی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 140-166]
  • عوامل فردی تبیین مدل علّی عوامل مدرسه‌ای بر رفتارهای تحصیلی با واسطه‌گری عوامل فردی (خودکارآمدی و خودتنظیمی) [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 314-338]
  • عوامل مدرسه تبیین مدل علّی عوامل مدرسه‌ای بر رفتارهای تحصیلی با واسطه‌گری عوامل فردی (خودکارآمدی و خودتنظیمی) [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 314-338]
  • عوامل موفقیت شناسایی عوامل کلیدی موفقیت دوره‌های MOOC: سنتزپژوهی براساس مدل روبرتس [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 139-162]

ف

  • فرایندهای یاددهی-یادگیری تأثیر اجرای الگوی کیفی مدیریت فرایندهای یاددهی-یادگیری بر تأمین نیازها و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 27-43]
  • فعال و غیرفعال بررسی تطبیقی کتاب عربی اول راهنمایی با کتاب عربی پایه‌ی هفتم از منظر فعال و غیرفعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 167-187]
  • فلسفه‌ی میان‌فرهنگی ویژگی‌های برنامه‌ی درسی صلح‌محور بر اساس آموزه‌های فلسفه‌ی میان‌فرهنگی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 104-138]

ک

  • کارآمدی فرهنگی تبیین مفهوم کارآمدی فرهنگی معلمان در مواجهه با بسترهای دارای تنوع فرهنگی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 225-254]
  • کتاب درسی عربی بررسی تطبیقی کتاب عربی اول راهنمایی با کتاب عربی پایه‌ی هفتم از منظر فعال و غیرفعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 167-187]

گ

  • گراندد تئوری کاوش برنامه درسی اجرا شده دروس تربیتی؛ نظریه‌ای داده بنیاد [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 75-112]
  • گفت‌وگوی چندجانبه ویژگی‌های برنامه‌ی درسی صلح‌محور بر اساس آموزه‌های فلسفه‌ی میان‌فرهنگی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 104-138]

م

  • محتوا ارزیابی سواد زیست‌محیطی دانش‌آموزان و چالش‌های اجرایی آموزش محیط‌ زیست در مدارس متوسطه [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 288-313]
  • مدارس متوسطه ارزیابی سواد زیست‌محیطی دانش‌آموزان و چالش‌های اجرایی آموزش محیط‌ زیست در مدارس متوسطه [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 288-313]
  • مدرسان بررسی باورهای معرفت‌شناختی مدرسان دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم فکور با توجه به ویژگی‌های جمعیت‌شناختی آن‌ها [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 299-319]
  • مربیان تربیت جنسی شایستگی‎های کانونی مربی تربیت جنسی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 163-199]
  • مسائل کلامی بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی‌های تصویری بر توانایی حل مسائل کلامی ریاضی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 200-224]
  • مشارکت مطالعه‌ای در ارتباط با نگرش مردم درباره‌ی مشارکت‌های مردمی در پیاده‌سازی و گسترش سوادآموزی بزرگ‌سالان [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 54-74]
  • مطالعات پدیدارشناختی مطالعه‌ی پدیدارشناختی تجارب و ادراک معلمان دوره ابتدایی از برنامه درسی علوم تلفیقی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 113-139]
  • مطالعات تطبیقی طراحی الگویی برای تطبیق نظام‌های تربیت‌معلم [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 224-259]
  • مطالعات جهانی مطالعه چگونگی «آموزش شهروندی» در برنامه‌ی درسی: سنتز پژوهی مطالعات انجام شده در دو دهه‌ی اخیر [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 255-287]
  • معلم تبیین مفهوم کارآمدی فرهنگی معلمان در مواجهه با بسترهای دارای تنوع فرهنگی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 225-254]
  • معلم فکور بررسی باورهای معرفت‌شناختی مدرسان دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم فکور با توجه به ویژگی‌های جمعیت‌شناختی آن‌ها [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 299-319]
  • معنویت بررسی برخی مؤلفه‌های برنامه درسی تربیت معنوی در چارچوب سنت‌گرایی سید‌حسین نصر [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 320-355]
  • مقولات محوری مفهوم‌پردازی فرایند آموزش چند فرهنگی از منظر معلمان اقوام ایرانی: نظریه داده بنیاد [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 188-223]
  • مقوله‌ی مرکزی مفهوم‌پردازی فرایند آموزش چند فرهنگی از منظر معلمان اقوام ایرانی: نظریه داده بنیاد [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 188-223]
  • موک شناسایی عوامل کلیدی موفقیت دوره‌های MOOC: سنتزپژوهی براساس مدل روبرتس [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 139-162]
  • مؤلفه‌های برنامه درسی بررسی برخی مؤلفه‌های برنامه درسی تربیت معنوی در چارچوب سنت‌گرایی سید‌حسین نصر [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 320-355]

ن

  • نیازها تأثیر اجرای الگوی کیفی مدیریت فرایندهای یاددهی-یادگیری بر تأمین نیازها و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 27-43]
  • ناکارآمدی آموزش زبان عربی تجربیات زیسته‌ی دبیران عربی از دلایل ناکارآمدی آموزش زبان عربی: مطالعه‌ای پدیدارشناختی [دوره 9، شماره 2، 1398، صفحه 1-26]
  • نظام آموزشی مفهوم‌پردازی فرایند آموزش چند فرهنگی از منظر معلمان اقوام ایرانی: نظریه داده بنیاد [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 188-223]
  • نظام آموزش و پرورش طراحی چارچوب برنامه‌ درسی تربیت مربی پیش‌دبستانی در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 1-29]
  • نظام تربیت‌معلم طراحی الگویی برای تطبیق نظام‌های تربیت‌معلم [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 224-259]
  • نظریه بایستگی آموزش چند فرهنگی مفهوم‌پردازی فرایند آموزش چند فرهنگی از منظر معلمان اقوام ایرانی: نظریه داده بنیاد [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 188-223]
  • نظریه داده بنیاد مفهوم‌پردازی فرایند آموزش چند فرهنگی از منظر معلمان اقوام ایرانی: نظریه داده بنیاد [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 188-223]

و

  • وضعیت مطلوب بررسی وضعیت موجود چهار عنصر برنامه درسی زبان تخصصی رشته‌های علوم تربیتی و فاصله آن تا وضعیت مطلوب از نظر دانشجویان تحصیلات تکمیلی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 140-166]
  • وضعیت موجود بررسی وضعیت موجود چهار عنصر برنامه درسی زبان تخصصی رشته‌های علوم تربیتی و فاصله آن تا وضعیت مطلوب از نظر دانشجویان تحصیلات تکمیلی [دوره 9، شماره 1، 1398، صفحه 140-166]